Villamospótló túra indul csütörtökön Hajdúböszörményből Debrecenbe
Az úgynevezett TramTrain rendszert szeretnék bemutatni közlekedésbarátok azon a kerékpártúrán, amelynek résztvevői Hajdúböszörményből tekernek Debrecenig egy lehetséges villamosvonal mentén. Európában több helyen, például Németországban és Franciaországban is működnek városokat összekötő villamosvonalak. Itthon Hódmezővásárhely és Szeged között tervezik ilyen rendszer kiépítését.
A május elsejei kerékpártúrát a Debreceni Regionális Közlekedési Egyesület szervezi. Debrecenből vonattal mennek a résztvevők Hajdúböszörménybe, és onnan tekernek vissza Zeleméren, Hajdúszentgyörgyön és Józsán át a debreceni Kossuth térig.
A szervezők szerint Debrecenben és környékén kiválóak az adottságok egy elővárosi villamosvonal kiépítéséhez.
A debreceni 1-es villamoshoz két helyen is közel van a nagyvasút, ahol a vágányok összeköthetők. Az egyik kapcsolódási pont a Nagyerdő, ahol a villamosok a Pallagi útról a Nagyerdei körútra fordulnak. Innen alig egy kilométer vágányt kellene építeni a gyógyszergyárhoz vezető iparvágányig, amely közvetlen kapcsolatban van a Hajdúböszörménybe vezető vasúttal. Hely bőven lenne, mivel régen a Pallagi úton járt a 3-as villamos – érvelnek az egyesületnél. A másik kapcsolódási pont a debreceni Nagyállomás lehetne.
Ha a Pallagi úti elképzelést valósítanák meg, a villamos Józsán és Hajdúböszörményen túl akár Hajdúdorogig vagy Hajdúnánásig is elmehetne. A nemrég átadott 2-es villamost ugyancsak össze lehetne kötni az elővárosi vasúttal.
A Szeged és Hódmezővásárhely közötti villamoshoz már megvalósíthatósági tervet is készítettek. A két város központja között az elképzelések szerint félóra lenne az út. Hódmezővásárhelyen nagyjából 3 kilométeres villamospályát építenének ki a Nagyállomás és a népkerti megálló között, Szegeden pedig a rókusi pályaudvartól az 1-es villamos vonalán át jutna el a TramTrain a belvárosig.