Motorszerelő és vizsgabiztos is a vádlottak padján ül a motoros rendőr halála ügyében
A vád ismertetésével és a vádlottak meghallgatásával megkezdődött a Pesti Központi Kerületi Bíróságon szerdán az a büntetőper, amelyben hét vádlott állt bíróság elé a motorbalesetben 2009 augusztusában meghalt rendőrjárőr ügyében. A vádlottak tagadták bűnösségüket.
Megkezdődött az a büntetőper, amelyben hét vádlott állt bíróság elé a motorbalesetben 2009 augusztusában meghalt rendőrjárőr ügyében. A Pestvidéki Nyomozó Ügyészség 2012 decemberében nyújtott be vádiratot a Pesti Központi Kerületi Bírósághoz hét ember ellen halált okozó, foglalkozás körében elkövetett gondatlan veszélyeztetés vétsége miatt.
A vádirat szerint a motoros rendőrjárőr 2009. augusztus 8-án Parádsasvár felől Mátraháza irányába tartott a 24-es úton, amikor egy balra ívelő kanyarban elveszítette uralmát a szolgálati jármű felett. A szalagkorlátnak csapódott, és olyan súlyos sérüléseket szenvedett, hogy a helyszínen életét veszítette.
Az ügyészség álláspontja szerint a sértett nem szegett meg közlekedési szabályt, a baleset oka a motorkerékpárra utólag felszerelt, nem engedélyezett úgynevezett bukócső volt. A vádirat alapján a vádlottak a motorkerékpár beszerzésével, a nem engedélyezett alkatrész felszerelésével, a jármű forgalomba helyezésével, karbantartásával összefüggő szabályok megszegésével követték el a bűncselekményt. A Fővárosi Törvényszék közleménye szerint a per júniusban szakértők meghallgatásával folytatódik.
A vádemelésről és a per megkezdődéséről a heol.hu számolt be szerdán. A portál szerint az ügyészség megvádolta H. Györgyöt, annak a cégnek az ügyvezetőjét, amely beszerezte a nyolc Suzuki Banditot, valamint D. György motorszerviz-vezetőt, H. Pál üzemvezetőt, H. Sándor alkatrészbeszerzőt, M. Zsolt szerelőt és L. Frigyes vizsgabiztost is. A BRFK volt gazdasági osztályvezetőjének, M. Péter pedig azért került a vádlottak padjára, mert a beszerzőbizottság vezetőjeként ő vette át a motorokat, és nem győződött meg az állapotukról - írták.