2014. április. 10. 12:07 MTI Utolsó frissítés: 2014. április. 10. 13:45 Itthon

Május végétől kevesebb vonat megy a Keletibe

Vasárnaptól május 27-éig a Kerepesi úton átívelő "Százlábú híd" felújítása miatt mintegy harmadával csökken a Keleti pályaudvar kapacitása, ezért a vonatok egy részét más fővárosi pályaudvarokra, illetve vasútállomásokra irányítják – jelentette be Kormányos László, a MÁV-Start Zrt. marketing- és fejlesztési vezetője csütörtökön sajtótájékoztatón, Budapesten.

Az eddigi modern vonatok helyett hagyományos szerelvények járnak másfél hónapig a Keleti pályaudvarra, mivel ezek, nagyobb tömegük miatt, képesek átgördülni azon a 200 méteren, amelyen áramtalanítják a felsővezetéket a híd alatt – mondta Ughy Kálmán, a vasúti társaság technológiai tervezési vezetője. Mint közölte, a "Százlábú híd" felújítása miatt mintegy harmadával csökken a Keleti pályaudvar kapacitása, ezért a vonatok egy részét más fővárosi pályaudvarokra, illetve vasútállomásokra irányítják.

Az utasokat szórólapokon tájékoztatják az új menetrendről, az új érkezési és indulási helyszíneket pedig úgy választották meg, hogy a változások a lehető legkisebb kellemetlenséggel járjanak. Ezért az átirányított vonatokat metróval lehet elérni a Déli és a Kelenföldi pályaudvaron, valamint Kőbánya-Kispesten.

Kormányos László elmondta, hogy a győri, a szombathelyi és a soproni gyorsvonatok a Déli pályaudvarra érkeznek, és ugyanitt lesz a végállomásuk a pécsi, a kaposvári és a zágrábi InterCity vonatoknak is. A székesfehérvári vonatok többsége pedig csak Kelenföldig közlekedik. 

Somodi László, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) közlekedésszervezési és fejlesztési vezérigazgató-helyettese arról beszélt a tájékoztatón, hogy a "Százlábú híd" két önálló hídból áll. Az északi kétsávos hídon a 2-es metró megépítéséig a gödöllői HÉV járt be a Keleti pályaudvarig. Ezt a hídrészt nem csak felújítják, hanem három sávosra szélesítik. Emellett egy közös gyalogos és kerékpáros átkelőt is kap. A háromsávos déli pálya mellé pedig önálló kerékpárút épül. Mindkét hídpálya hosszabb lesz, így több vágány fér alájuk a mostanihoz képest. 

A beruházás nettó 4 milliárd forintba kerül, és másfél év alatt valósul meg – tette hozzá a vezérigazgató-helyettes.

Hirdetés
hvg360 Pálúr Krisztina 2025. január. 03. 19:45

„Szüleink és nagyszüleink rutinszerűen spóroltak” – de lehet-e egyszerre takarékoskodni és egészségesen étkezni?

Érezhetően tovább drágultak az élelmiszerek, sokaknak kell még szorosabbra húzni a nadrágszíjat, és ez nem kellemes érzés. Balázs Barbara újságíró és takarékos gasztroblogger könyve útmutató ahhoz, hogyan lehet a házikoszttal takarékoskodni, milyen a mértékletes konyha, és hogyan győzhetjük le a kisebbségi komplexusainkat, ha főzésről van szó. <strong>Mit érdemes megtartani a régi idők szokásaiból</strong>, és hogyan spóroljanak, akik speciális diétára szorulnak?