2014. február. 28. 13:41 MTI Utolsó frissítés: 2014. február. 28. 13:35 Itthon

Nagy sebességre kapcsolhatnának a vonatok Biatorbágy és Tata között is

Ütemesen halad a Biatorbágy-Tata vasútvonal európai szintű korszerűsítésének tervezése, a következő uniós ciklusban az elsők között valósítanák meg ezt a beruházást – mondta a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium infrastruktúráért felelős államtitkára pénteken Tatabányán. Völner Pál szerint ezen a vonalon 160-140 kilométeres sebességű forgalmat lehetővé tevő pályát alakítanak ki, a lehető legkevesebbre csökkentik a szintbeli kereszteződések számát, felújítják az állomásokat, parkolókat, kerékpártárolókat építenek.

Schmidt Csaba, Tatabánya polgármestere elmondta, hogy már elkészültek az új vasútállomás engedélyes tervei. A pályaudvart teljesen átépítik, a meglévő felüljárót lebontják. Az újonnan épített hídon helyezik el az utasforgalmi fogadótereket. Az új, liftekkel és mozgólépcsőkkel ellátott híd a sínek fölött összekapcsolja majd az Újvárost és a dózsakerti városrészt.

Ungvári Csaba, a MÁV-START Zrt. vezérigazgatója szerint az európai színvonalú vasútkorszerűsítés mindenütt növelte az utasok számát, például a RailJet 2007-es bevezetése óta megduplázódott az Ausztria felé utazók száma.

A vasúttársaság 2016-ig új belföldi távolsági kapcsolatokat létesítene Tatabányáról Szeged, Debrecen, Szolnok és Kecskemét felé, illetve keresztirányú útvonalakat tervez Bécs, valamint Debrecen, Belgrád és Kolozsvár között. A Budapesten belüli városi vasúti közlekedés fejlesztésével pedig jobb kapcsolatot alakítanának ki Tatabánya és a Liszt Ferenc Repülőtér között.

Hirdetés
Zhvg hvg.hu 2024. november. 27. 16:00

zCast: Az akkugyárhatalom, ahol a hatóságok és a gyárak együtt állnak szemben a helyi polgárokkal

Megpróbáltuk sok nézőpontból körbejárni az akkugyárhatalommá válás meglévő – és várható – kockázatait és előnyeit, amihez Éltető Andrea közgazdász volt segítségünkre. Hány gyár épült és épülhet még? Mikortól válhat a lakossági energia- és vízigény kárára az víz- és energiazabáló iparág? Mennyire piszkosak a tiszta közlekedéshez szükséges gyárak? Vajon tudnánk jobban csinálni, mint ahogy most megy, és egyáltalán megéri ez az egész? Gyere velünk, és megtudhatod.