Nagy sebességre kapcsolhatnának a vonatok Biatorbágy és Tata között is
Ütemesen halad a Biatorbágy-Tata vasútvonal európai szintű korszerűsítésének tervezése, a következő uniós ciklusban az elsők között valósítanák meg ezt a beruházást – mondta a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium infrastruktúráért felelős államtitkára pénteken Tatabányán. Völner Pál szerint ezen a vonalon 160-140 kilométeres sebességű forgalmat lehetővé tevő pályát alakítanak ki, a lehető legkevesebbre csökkentik a szintbeli kereszteződések számát, felújítják az állomásokat, parkolókat, kerékpártárolókat építenek.
Schmidt Csaba, Tatabánya polgármestere elmondta, hogy már elkészültek az új vasútállomás engedélyes tervei. A pályaudvart teljesen átépítik, a meglévő felüljárót lebontják. Az újonnan épített hídon helyezik el az utasforgalmi fogadótereket. Az új, liftekkel és mozgólépcsőkkel ellátott híd a sínek fölött összekapcsolja majd az Újvárost és a dózsakerti városrészt.
Ungvári Csaba, a MÁV-START Zrt. vezérigazgatója szerint az európai színvonalú vasútkorszerűsítés mindenütt növelte az utasok számát, például a RailJet 2007-es bevezetése óta megduplázódott az Ausztria felé utazók száma.
A vasúttársaság 2016-ig új belföldi távolsági kapcsolatokat létesítene Tatabányáról Szeged, Debrecen, Szolnok és Kecskemét felé, illetve keresztirányú útvonalakat tervez Bécs, valamint Debrecen, Belgrád és Kolozsvár között. A Budapesten belüli városi vasúti közlekedés fejlesztésével pedig jobb kapcsolatot alakítanának ki Tatabánya és a Liszt Ferenc Repülőtér között.