A 2014-es kampányban már kiemelt szerep jut a Facebooknak. A magyar politikusok némelyike havi több százezer forintot is rászán a közösségi portálon való jelenlétére.
Havonta több tízezertől több százezer forintig terjedő összeget költenek a magyar politikusok facebookos jelenlétükre. A 2014-es kampányban már a közösségi oldal is kiemelt szerepet kap – írja a keddi Blikk.
Rogán Antal, a Fidesz frakcióvezetője és az V. kerület polgármestere saját zsebből költ a facebookos hirdetéseire napi 10-15 dollárt, azaz havi 70-100 ezer forintot. Először ódzkodott a facebookos jelenléttől, de most már kedveli, mert ezen az úton rövidebb idő alatt el tudja juttatni üzeneteit az emberekhez.
Bajnai Gordon facebookos jelenlétére havi több százezer forintot költ az Együtt-PM. Ugyanekkora összegből hirdetik a pártszövetség Facebook-oldalát is. Bajnaiék szerint ez valóban független médium, nincs rá hatással a fideszes politikusok kénye-kedve.
Mesterházy Attila azért van jelen a Facebookon, mert az MSZP-nek nincs akkora médiafelülete, amellyel elérhetnék a választókat. Saját és kampányforrásból is költenek a szocialisták a közösségi portálon való kommunikációra, de Mesterházy nem árulta el nagyságrendileg sem, hogy mekkora összeget.
Papcsák Ferenc, Zugló fideszes polgármestere alkalmanként pár tízezer forintot költ facebookos hirdetéseire.