Agyonterhelve tesztelik Miskolc és Debrecen új villamosait
Extrém terheléssel futják a próbaköröket az új debreceni és miskolci villamosok. Debrecenben 25 tonnányi homokzsákot tettek a spanyol gyártású szerelvénybe, Miskolcon pedig 15 tonna sínt a cseh villamosba. Tízezer kilométeres próbafutásra van szükség a típusengedélyhez, és ennek részét túlterhelt állapotban kell megtenni.
Miskolcon Selyemrét és Felső-Majláth között rója próbaköreit július eleje óta az új Skoda villamos a város egyetlen vonalán. Régi sínekkel pakolták tele a szerelvényt, összesen 15 tonnányival.
Ez egy olyan túlterheléses állapotot jelent, mintha a villamoson négyzetméterenként hét, hetven kilós ember állna. Ez egy elméleti állapot, mert normál körülmények között négyen férnek el egy négyzetméteren – magyarázta Szőnyi Péter, az MVK Zrt. projektigazgatója.
A túlterhelt villamossal normál forgalmi körülményeket szimuláltak, tehát minden megállóban megálltak, ajtót nyitottak, sőt minden harmadik megállóban megpróbálják megakadályozni az ajtók záródását, mivel egy zsúfolt járaton ez előfordulhat. Hibát eddig nem találtak, a fékek is rendben működtek – írja a minap.hu.
Miskolcra augusztus második felében érkezik Csehországból a második új villamos, amelyet szintén tesztelnek majd mind a telephelyen, mind a pályán. Várhatóan októberben kaphatja meg a szerelvény a végleges típusengedély, utasokat leghamarabb decemberben szállíthat majd.
Debrecenben is az 1-es vonalon köröz az új CAF-villamos 25 tonnányi homokzsákkal megrakodva. Az épülő, 2-es vonalon is járt már a spanyol szerelvény, csütörtökön tett egy próbakört, de zsákok nélkül: újságírókat szállított.
Egy átlagosan napon természetesen Debrecenben sem kell 25 tonnás terhet vinnie a villamosoknak, de például a karneváli tűzijáték után akár több mint 300-an is felpréselődhetnek az egyébként 221 fős szerelvényre.
Az első két spanyol villamosnak összesen 10 ezer kilométert kell megtenni ahhoz, hogy megkapja a gyártó a típusengedélyt – emlékeztet a dehir.hu.