A világ legnagyobb szélcsatornájában tesztelték az első magyar IC+ kocsi prototípusát. Műszerekkel mérték, hogyan reagál a jármű az extrém hidegre, a forróságra és az erős menetszélre. A MÁV-GÉPÉSZET Zrt. szerint a kocsi kiállta az időjárás-próbát.
Az első magyar IC+kocsi Bécsben, a Rail Tec Arsenal klíma-szélcsatornájába gördült be, ahol szélsőséges időjárási körülményeket szimuláltak. Megnézték, mi történik a szerelvénnyel 300 kilométer/órás menetszélben, -50 fokos hidegben vagy éppen +40 fokos hőségben. Az előírás szerint a járműveknek extrém időjárás körülmények között is működniük kell ugyanis.
A vagonra mérőműszereket szereltek fel, a belső térben több mint 200 érzékelő ellenőrizte a fűtést és a klímaberendezést, az utasokat az üléseken különböző eszközökkel, légnedvesítőkkel és fűtőpárnákkal szimulálták. Vizsgálták a vízrendszer elfagyás-védelmét, az ajtókat, ablakokat, az utastájékoztatót, a fűtés és a hűtés működőképességét, hatékonyságát, a belső tér levegőjének páratartalmát és hőmérsékletét.
A kocsi átment a teszteken, és szerdán indul majd vissza Ausztriából Szolnokra. „A feltárt minimális eltérések kismértékű beavatkozással korrigálásra kerülnek a forgalomba állítás előtt, biztosítva az utasok számára a maximális komfortot” – fogalmaznak az erről szóló közleményben. Az elvégzett vizsgálatról a Rail Tec Arsenal mérési jegyzőkönyvet állít ki.
A MÁV-GÉPÉSZET Zrt. május elején mutatta be az akkor még 90 százalékban és 60 százalékban elkészült IC+ kocsijait. Azóta a két jármű közül az egyiket már összeszerelték, a másikat pedig júliusban helyezik üzembe. A szerelvényekről itt láthatnak fotókat.
A teszteléssel megkezdődött az a folyamat, amelynek végén a járművek megkaphatják a típusengedélyt. A további próbák augusztusban várhatóak, ekkor meg kell majd felelniük annak is, hogy alkalmasak legyenek a 200 kilométer/órás sebességgel történő közlekedésre. Az IC+ kocsik várhatóan év végén állhatnak forgalomba – ígérik.