Magyarország jobban teljesít címmel indult el a kormány kampánya, amelyben többek között online felületeken, óriásplakátokon és egész oldalas újsághirdetésekben népszerűsítik a kabinet eddigi tevékenységét. Egy-egy kormányzati tájékoztató kampány mögött a választók lanyha lelkesedése miatti frusztráció állhat. Kommunikációs akcióinak kivitelezését a kormány az MFB volt vezérének cégére bízta.
Rezsicsökkentés, adócsökkentés a kis- és közepes vállalkozások számára, 3500-zal több rendőr, családi adókedvezmény, minimálbéremelés – többek között ezek a címszavak szerepelnek abban a kormányzati hirdetési kampányban, amely szerint "Magyarország jobban teljesít".
"Magyarország az elmúlt években megújult. Mindannyian nagy áldozatokat hoztunk, hogy talpra állítsuk az országot. Kiszolgáltatottságunk jelentősen csökkent. Magyarország ma már nemcsak a 2010 előtti időszakhoz, hanem Európa számos országához viszonyítva is jobb teljesítményre képes" – olvasható a kampányt kísérő honlapon.
A kormányszóvivő február végén jelentette be, hogy a kabinet tájékoztatási akciósorozatot indít, hogy ismertesse a lakossággal az elmúlt két és fél évben elért eredményeket. Ennek során a kabinet minden háztartásba eljuttat egy tájékoztató füzetet, valamint óriásplakátokon, a médiában – televíziókban, rádiókban és a nyomtatott sajtóban –, valamint online felületeken is beszámol az eredményekről – mondta akkor Giró-Szász András.
Az akciónak egy jelenleg is érvényben lévő, közbeszerzési eljárás alapján megkötött szerződés ad keretet, amelyet az Inter Media Grouppal (IMG) kötött a kormány – tette hozzá múlt hónapban a kormányszóvivő.
Egy február végén közzétett megállapodásból kiderült, hogy a Miniszterelnökség 550 millió forintos keretszerződést írt alá az IMG-vel a 2013-2014-es évekre vonatkozó kormányzati kommunikáció egyes feladatainak teljesítésére. A szerződés 2014. május 31-ig érvényes, és az értéke – ha a megrendelő kívánja – további 495 millió forinttal megemelhető.
Az IMG partnercége, a Lounge Design Kft. is megbízást kapott a Miniszterelnökségtől a kreatív marketing kommunikációhoz és tervezéshez kapcsolódó feladatokra. Ennek a keretmegállapodásnak 150 millió forint az értéke, de további 135 millió forinttal szintén kibővíthető.
Az IMG tulajdonosa a Magyar Fejlesztési Bank (MFB) elnök-vezérigazgatói posztját az első Orbán-kormány idején betöltő Patonai Péter, aki januárban vásárolta fel a társaság kisebbségi tulajdonrészét korábbi partnerétől, Somogyi Miklóstól. A társaság hátteréről és piaci előretöréséről a hvg.hu korábban több részes sorozatban számolt be.
A hvg.hu arról is írt, hogy a választók lanyha lelkesedése miatti frusztráció áll gyakran egy-egy kormányzati tájékoztató kampány mögött.
„Egy kormány által készített tájékoztató kampány tipikus pánikreakció. Azt jelzi, hogy a kabinetben úgy gondolják: »mi itt a belünket kidolgozzuk, hogy az országnak jobb legyen, az emberek meg nem értik, nem látják, hogy milyen sokat teszünk értük, el kell akkor magyarázni nekik«, emlékszem, hogy mi is ezzel találkoztunk” – egy korábbi kormányzati kampányok lebonyolításában részt vett szakember jellemezte így az aktuális kampányok mögött meghúzódó (egyik) lehetséges motivációt.
Az elmúlt kétéves közvélemény-kutatási adatok alapján érthető is lenne a frusztráció: a Fidesz egymillió szavazót veszített, a választói aktivitás mélyponton, miközben a legnépesebb csoport a pártot választani nem tudóké. Egy nemzetközi felmérés szerint a magyar népesség 80 százaléka szerint mély válságban van az ország.