Többlépcsős tájékoztatási sorozatot indít a héten a magyar kormány, tájékoztató füzeteket küld ki minden háztartásba, valamint óriásplakátokon és több médiafelületen is tájékoztatja a lakosságot a kormány eredményeiről – jelentette be Giró-Szász András kormányszóvivő. A költségekről az akció lezárta után beszélnek, ám a kormányzati portálon megjelent hír szerint a Miniszterelnökség 550 millió forintos keretszerződést írt alá az Inter Media Group (IMG) médiaügynökséggel.
Orbán Viktor pénteki évértékelő beszédének fő mondatát választotta hétfői sajtótájékoztatójának címéül Giró-Szász András kormányszóvivő, aki "Magyarország jobban teljesít" címmel tájékoztatta az újságírókat. A kormányszóvivő elmondta: többlépcsős tájékoztatási akciót indít a kormány a héten, amely egy hónapig tart, azért, hogy "minden elért eredményről tájékoztassák a lakosságot".
Giró-Szász András hozzátette: az elmúlt 2,5 évben a magyar kormánynak köszönhetően sok átalakítás történt, az "ország megújult" többek között az oktatás, a nyugdíj, az egészségügy területén és a magyar gazdaságot is új alapokra helyezték.
Ennek eredménye a kormányszóvivő szerint, hogy Magyarország "jobban teljesít", ami "sokféleképpn értelmezhető, térben és időben". A megelőző kormányokhoz viszonyítva az államadósság, az államháztartási hiány, a foglalkoztatottság, a magyar állampapírok kereslete, a csődkockázati felár területén "egyértelmű, hogy jobban teljesít" az ország.
Óriásplakátok, média, házhoz küldött füzet
A kormány számtalan intézkedésével más utakat keresett arra, hogy a "gazdaságot úgy újítsa meg, hogy lábon tartsa eközben a társadalmat". Ezeket az eredményeket be kell mutatni a lakosságnak, ez a módszer az EU-ban elfogadott, ezért indítják a tájékoztatási akciót – közölte.
A többlépcsős sorozat első üteme ezen a héten indul négy felületen: tájékozató füzetet küldenek ki minden háztartásba, óriásplakátokat helyeznek el a közterületeken, és a nyomtatott, valamint az online médiában és a rádióban, televízióban is tájékoztatják a lakosságot 24-25 különböző területről, úgy mint a rezsicsökkentés, a nyugdíjak, valamint a közbiztonság.
Giró-Szász megerősítette, hogy keretszerződést kötött a kormány az IMG médiaügynökséggel az idei és jövő évi kormányzati kommunikáció feladatainak elvégzésére, összegekről azonban nem beszélt. A tájékoztatási akciósorozat költségét az akció végén közlik.
A kormányszóvivő a Vodafone megvételéről szóló hírt nem kommentálta. Az Origo hétfőn arról írt: az állam a Vodafone magyarországi üzletének megvételén dolgozik. A társaság szerint semmiféle valóságalapja nincs a hírnek.
Milliárdos megbízás a volt MFB-vezér cégének
A kormányzati portálon közzétett megállapodásból kiderül: a keretszerződés félmilliárdos, értéke további 495 millióval megemelhető. Az IMG feladata lesz többek között a média- és márkakommunikációs stratégia kidolgozása, a médiakampányok tervezése, a médiavásárlás és -gyártás, illetve a kampányok utóértékelése és kutatások elkészítése.
Az IMG partnercége, a Lounge Design Kft. is megbízást kapott a Miniszterelnökségtől a kreatív marketing kommunikációhoz és tervezéshez kapcsolódó feladatokra. Ennek a keretmegállapodásnak 150 millió forint az értéke, de további 135 millió forinttal szintén kibővíthető.
Az IMG tulajdonosa a Magyar Fejlesztési Bank (MFB) elnök-vezérigazgatói posztját az első Orbán-kormány idején betöltő Patonai Péter, aki januárban vásárolta fel a társaság kisebbségi tulajdonrészét korábbi partnerétől, Somogyi Miklóstól.