Burkolt reklámok a babaműsorban: kétmilliós büntetés a TV2-nek
Burkolt reklámozás miatt közel kétmillió forintra büntette a TV2-t a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsa - közölte a tanács szóvivői irodája pénteken az MTI-vel.
A közlemény szerint a csatorna a Babapercek és Babavilág című műsorainak tavaly májusi és júniusi adásaiban indokolatlanul hangsúlyosan jelenített meg többek között egy bébiétel-forgalmazó céget, egy magzatvédő-vitamint gyártót és egy árnyékoló-technikával foglalkozó vállalkozást. A médiatanács ezért összesen 1,92 millió forintos büntetést állapított meg.
A szóvivői iroda tájékoztatása szerint nem ez az első alkalom, hogy a TV2 büntetés kap: a médiatanács eddig 63 jogsértés miatt összesen 6,12 millió forint pénzbírságot szabott ki a csatornára, amely 23-szor sértette meg a műsorszámban közzétett, közvetlen áruvásárlásra való felhívás tilalmát, 22-szer élt az indokolatlan termékhangsúlyozás jogszerűtlen eszközével, 18-szor pedig burkolt reklámozást alkalmazott.
A szóvivői iroda közleménye szerint a médiatanács célja, hogy a jogsértések feltárásával - hosszabb távon - elősegítse a médiaszolgáltatók jogkövető magatartását, és biztosítsa, hogy a csatornák a jogszabályoknak megfelelő tartalmakat engedjenek képernyőre.