Már tavasszal csődhelyzetbe kerülhet a BKV
A Városi Tömegközlekedési Dolgozók Szakszervezeti Szövetsége tárgyalásokat kezdeményez a kormánnyal egy megfelelő finanszírozási rendszer, és egy lecserélt járművekkel rendelkező integrált városi-elővárosi közlekedési szisztéma kialakításáról. Az elnök, Gulyás Attila szerint a közlekedési cég ezévi működése nincs biztosítva, a kormány gyakorlatilag kiszállt a finanszírozásból.
A BKV legfontosabb problámája, hogy a közlekedési cég ezévi működése nincs biztosítva, a kormány gyakorlatilag kiszállt a finanszírozásból - mondta az Indexnek Gulyás Attila, a Városi Tömegközlekedési Dolgozók Szakszervezeti Szövetségének elnöke. Hozzátette, hogy az idei működéshez szükséges 140 milliárd forinthoz képest mindössze 68 milliárd folyik be év végéig a jegyárbevételből és a fővárosi támogatásból, és ha ez így marad, már tavasszal csődhelyzet lesz.
Gulyás közölte azt is, hogy a járatkiszervezéseket (busz, HÉV) pótcselekvésnek tartja, mert bevételkiesést is jelentenek a BKV-nak. Úgy véli, hogy BKV dolgozói egyre nehezebb körülmények között, egyre zavarosabb helyzetben dolgoznak. A BKV fokozottan veszélyes üzem, emberéletek kerülhetnek veszélybe, ha pedig baj lesz, akkor az nem old meg semmit Gulyás szerint, ha néhány BKV-alkalmazottat elvisznek bilincsben.
A szakszervezeti konfederáció ezért tárgyalásokat kezdeményez a kormánnyal egy megfelelő finanszírozási rendszer, és egy lecserélt járművekkel rendelkező integrált városi-elővárosi közlekedési szisztéma kialakításáról - írja a lap.