Sportcentrumot húznának fel a józsefvárosi kínai piac helyére
Hamarosan bezárhatják a józsefvárosi kínai piacot, amelynek helyén sportközpont és szociális bérlakások épülhetnek - értesült a Magyar Hírlap.
A Magyar Hírlap szombati száma szerint a lépés kormányzati támogatást élvez, a felszámolás igényét a Magyar Hírlap kérdésére Kocsis Máté VIII. kerületi polgármester is megerősítette. A döntés megszületését segíti az is, hogy a Nemzeti Közszolgálati Egyetem terjeszkedése miatt új zöld területekre van szüksége Józsefvárosnak. Az egykori MÁV-parcella így hamarosan önkormányzati tulajdonba kerülhet, amely sportközpontot és szociális bérlakásokat építene oda.
A Kőbányai út mellett fekvő terület - az egykori Ganz-teleppel szemben - egyébként a MÁV tulajdonában áll, bérleti díjként pedig hozzávetőlegesen harmincmillió forintot kap havonta érte. A felmondási idő százötven napos, tehát ha megvan a kormányzati szándék, záros határidőn belül kiköltöztethetők a gyakran kétes eredetű árut kínáló kereskedők.
A Magyar Hírlap megtudta: kormányzati szinten folyik az egyeztetés az ügyben, bár döntés egyelőre még nem született. A MÁV-nak egyébként korábban Gál András Levente, a Jó Állam fejlesztési koncepció végrehajtásának összehangolásáért felelős kormánybiztos is levelet küldött, hogy felhívja a figyelmet a piaccal kapcsolatos anomáliákra.
Így tesz most Kocsis Máté is: a MÁV vezetőségének címzett levelében pontokba szedte azokat a tényeket, amelyek a piac felszámolása mellett szólnak. Amellett ugyanis, hogy a terület a hazai feketegazdaság egyik melegágya, súlyos terhet jelent az önkormányzatnak: egyrészt köztisztasági, másrészt közbiztonsági szempontból.
A cikk szerint a felszámolással azonban számos érdek sérül majd. Hogy a piac mögött mekkora üzleti érdekek húzódnak, arról sokat elárul az Országos Kereskedelmi Szövetség becslése is. Vámos György, a szervezet főtitkára szerint a piacon évente százmilliárdos forgalom bonyolódik le.
A Magyar Hírlap információi szerint felmerült, hogy a piac bezárása zavart okozhat a kínai kapcsolatokban, ám kiderült, az üzemeltetők mögött vietnami és arab vállalkozók állnak.