2012. február. 29. 10:19 Csikász Brigitta Utolsó frissítés: 2012. február. 29. 10:28 Itthon

A BKV megsértődött, a Suzuki-kereskedő visszakozott

Az egyik Suzuki-kereskedő a BKV nehéz helyzetére alapozta hirdetését, amit a közlekedési társaság nemtetszése miatt hamar levettek. A Suzuki Háznál arról, hogy miért ezzel a poénkodással csábították a vevőket, nem nyilatkoztak.

A BKV bizonytalan gazdasági helyzete és a magas benzinárak miatt javasolja az alacsony fogyasztású Suzuki Swift vásárlását a Suzuki Ház – ez a hirdetési szöveg volt látható az 1-es villamos Egressy úti megállójánál rövid ideig a múlt héten. A BKV és irányító szervezete, a Budapesti Közlekedési Központ Zrt. (BKK) illetékeseit ez a reklámszöveg a hvg.hu információi szerint olyannyira felháborította, hogy azonnal intézkedtek annak eltüntetéséről.

Ezt erősítették meg a közlekedési társaság részéről szerkesztőségünknek is. „A feliratot a Budapesti Közlekedési Központ vette észre, és a jelzést követően a BKV Zrt. haladéktalanul tájékoztatást kért a Peron Kft. ügyvezetésétől, akik ezután intézkedtek a reklámfelirat eltávolíttatásáról. Tájékoztatásuk szerint ez meg is történt, és az új felirat nem tartalmaz semmilyen BKV-ra vonatkozó információt” – közölték a hvg.hu-val. A BKV részéről a történtek miatt felhívták a Peron Reklám Kft. figyelmét arra, hogy „vizsgálják felül az ilyen jellegű, nehezen kontrollálható reklámfelületek létjogosultságát, és szükség esetén kezdeményezzék a szerződések felbontását”.

A fényreklámot a Suzuki Ház szerkeszti

A BKV az üggyel kapcsolatban, a reklámfelületeinek hasznosításáról elmondta még, hogy ezt a feladatot – kivéve a metró-járműbelső felületeket és a metróállomásokon található úgynevezett infoscreen felületeket – a Peron Reklám Kft. végzi. A szerződés értelmében a cég az általa bérelt felületeket továbbadhatja. „Egyik ilyen albérlője az ESMA Spanyol - Magyar Reklám Zrt. A kérdéses reklám az ESMA portfólió része, amelyet az ESMA az ügyfele felé továbbértékesít” – tájékoztatta szerkesztőségünket a közlekedési társaság sajtóosztálya. Hozzátették: a reklám kreatív anyagának része egy futófénycsík, amelyen néhány közérdekű információ megjelenítése (pontos idő, hőmérséklet) mellett az ügyfél reklámüzenete váltakozva fut. A kifogásolt feliratot az ügyfél az ESMA tájékoztatásának mellőzésével helyezte el. Az ESMA-tól a hvg.hu-val azt közölték, hogy fényreklám hirdetéseit a Suzuki Ház szerkeszti. „Az ESMA Zrt. nem vállal felelősséget a hirdetések tartalmáért, erre ügyfeleink figyelmét is felhívjuk.”

A kihelyezett, de már eltávolított reklámtól mintegy kétszáz méterre lévő autókereskedés, a Suzuki Ház Zrt. vezérigazgatója, Együd Gábor a hvg.hu-nak azt mondta a hirdetéssel kapcsolatban, hogy az nincs már fent. Amikor visszakérdeztünk arra, hogy a múlt héten mégis miért ezt a szöveget választották, a vezérigazgató ismét azt válaszolta, hogy nincs már kint a hirdetés, majd hozzátette, hogy erről nem is szeretne nyilatkozni.

A reklámszövetségnél nem emeltek panaszt

Hogy etikailag sértő volt-e a Suzuki Ház hirdetése vagy sem, a Magyar Reklámszövetség főtitkára, Markovich Réka nem tudta a hvg.hu-nak megmondani, mivel arról sem a BKV-tól, sem mástól nem érkezett bejelentés, így a szervezet Reklámetikai Bizottsága nem foglalkozott az üggyel.

„A reklámetikai eljárás során egyébként a beérkezett panasz tartalmáról értesítjük a bepanaszolt felet, hogy kifejthesse ő is az álláspontját, majd a bizottság valamennyi körülmény figyelembe vételével határoz azt illetően, hogy sérti-e a Magyar Reklámetikai Kódex rendelkezéseit a hirdetés” – közölte az eljárás menetét a főtitkár. Amennyiben etikailag sértő a hirdetés, úgy felkérik a reklámozót, hogy vonja vissza, vagy ha már véget ért a kampány, akkor a jövőben tartózkodjon a kifogásolt megoldástól. „Fontos, hogy ez etikai állásfoglalás, nem hatósági vagy bírósági döntés, így mi kötelezni nem tudunk senkit. A Reklámetikai Kódex azonban azért létezik – jegyezte meg Markovich Réka –, mert a reklámszakmában dolgozók önként vállalták az abban foglaltak betartását.”

Hirdetés
hvg360 Tornyos Kata 2024. december. 23. 10:54

Lehet, hogy már nem a magyarok a finnek kedvencei, de azért még mindig nagyon várnak minket – mi igaz a finn sztereotípiákból?

Állandó sötétség, télen-nyáron meg lehet fagyni, kiváló az oktatás, és nem utolsósorban a legboldogabb ország a világon. Nagyjából ezek a jellemzők jutnak eszébe a magyaroknak Finnországról, ahova meglepően kevesen költöznek közülünk, annak ellenére, hogy rokonok vagyunk, más skandináv országok pedig kifejezetten népszerű kivándorlási célpontok. A finn kormány szinte kampányszerűen próbálja beszippantani a külföldieket – hogyan segítik a beilleszkedésüket, és milyen a háborús készültségben lévő Finnországban élni?