2012. február. 16. 20:45 MTI Utolsó frissítés: 2012. február. 16. 20:33 Itthon

Újjáéledhet a kecskeméti és a nyírvidéki kisvasút

Egy alapítvány segítségével újraindíthatják a kecskeméti és a nyírvidéki kisvasutat. A pálya az állam tulajdonában maradna, az Élő mini-világ alapítvány a járműveket vásárolná meg, illetve az üzemeltetési jogot szeretné megszerezni – hangzott el egy debreceni találkozó az Indóház.hu beszámolója szerint.

Az állam nem fogja megrendelni a közszolgáltatást, de a pályafenntartási költségekbe beszállna, így először különvonatos üzemre van kilátás Kecskeméten. Az úgynevezett hivatásforgalomhoz helyi szintű összefogás és támogatás kell. A távlati tervek között szerepel a menetrend szerinti üzem megindítása, az órás ütemes menetrend. Az alapítvány két minisztériumi osztálytól kapott pozitív visszajelzést, most az infrastruktúráért felelős osztálytól, illetve Völner Pál államtitkártól várják a válaszlevelet. Ha ez is megérkezik, megkezdődhetnek a finanszírozásról szóló tárgyalások – olvasható az indohaz.hu-n.

Nyíregyházán először a sóstói turistaforgalomra épülő üzemre építenének, de a távlati tervek között itt is a menetrend szerinti közlekedés szerepel.

Hirdetés
hvg360 Lőrincz Tamás 2025. január. 06. 06:30

A választás időpontjánál is fontosabb, telik-e osztogatásra a Fidesznek, miközben a kilátásoknál csak a közhangulat rosszabb

A Tiszának az előrehozott választás témájának napirenden tartása – ezzel együtt leginkább annak elkerülése – mellett a pártépítés lesz a legfőbb feladata 2025-ben, a Fidesznek pedig a gazdaság felpörgetése és saját táborának megtartása. Mi vár a magyar politikára és a választókra a most kezdődő évben?