Miközben az RTL Klubnak több műsora van veszélyben vagy szűnik meg a közeljövőben, a Tv2-nél csoportos leépítésre lehet számítani. A köztévé az új műsorrenddel sem indult be - írja a Világgazdaság.
Megérzik a magyar kereskedelmi tévék, hogy a televíziós reklámpiac a becslések szerint tíz-tizenegy százalékkal esik. A 2009-es 28,6 százalékos piacrész után a Tv2 2010-ben csak 26,9 százalékra számíthat, a Prime Time konferencián elhangzottak szerint pedig az RTL Klubnak is rosszabb éve lesz az idén, mint tavaly, sőt a csatorna bevételei az előrejelzés szerint 5,3 százalékkal csökkennek 2012-ben - írja a Világgazdaság.
A bevételek csökkenése és a komorabb jövőkép miatt számos változást már bejelentettek a kereskedelmi tévék, több műsor megszüntetése pedig napi – néha ugyan cáfolt – téma a médiában. A piacvezető RTL Klub már bejelentette, hogy novembertől megszűnik a régóta futó Reggeli, nem lesz Déli Híradó, és a Fél Kettő sem folytatódik.
Ezen műsorok levétele, a Reflektor magazin teljes átalakítása képernyősök elvesztését is jelentette, nem dolgozik eztán a csatornának Kumin Viktória, István Dániel, tíznél is több embertől vált meg a hírfőszerkesztőség, és szintén távozott a Reggeli műsorvezetőinek egy része.
A műsor korábbi arcai közül Lilu a Való Világot, Ördög Nóra az X-Faktort vezeti épp, de a nagyobb költségvetésű show-k is véget érnek majd, így ők műsor nélkül maradhatnak. Szó van még az RTL-nél a XXI. század, a Heti Hetes és a Házon kívül megszűntéről is, ezekről decemberben döntenek, de előbbi szinte biztosan lekerül a képernyőről, ugyanis előállítása meglehetősen drága (tíz másodpercnyi archív MTV-s felvétel felhasználása közel húszezer forintba kerül), a csatorna pedig egy kiadott közleménye szerint eztán inkább a főműsoridőre összpontosít.
A Barátok közt producere arról számolt be, hogy a szappanoperát gyártó Grundy UFA-n is van egy nyomás, hogy csökkentsék a gyártási költségeket, ám Kalamár Tamás pontos összeget nem árult el.
Nézettségi adatok |
A nézettségi adatok alapján úgy tűnik, a köztévének az új műsorrend sem hozott áttörést. Az év 43. hetében az RTL Klub volt a legnézettebb hazai tévécsatorna 20,26 százalékos közönségaránnyal, azaz átlagban minden ötödik tévéző választotta. A második a Tv2 lett 17,64 százalékkal, az MTV egyes csatornáját a képernyő előtt ülők 8 százaléka preferálta, tehát az új struktúrával sem látszik markáns növekedés - írja a Világgazdaság. Az X-Faktor továbbra is az egyetlen, amely kétmilliónál több embert ültet a képernyő elé, szombat este százból 46 tévéző követte a tehetségkutatót. A kereskedelmi célcsoportban a 20,87 százalékos RTL közel 6 százalékpontot vert rá a Tv2-re, ez jelentős előnynek tűnik. A 18–49 évesek közt a Viasat3 is jobban teljesített, mint az m1. A középmezőnyben végzett még a Film+ és a Cool, mindkettő 4 százalék fölött. |