Évente 20-30 alkalommal kerülnek halálos veszélybe a MÁV utasai műszaki hiba vagy emberi mulasztás miatt – derül ki a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezetének hangfelvételéből.
A Blikk értesülései szerint a vasútnál uralkodó állapotokról és az elhallgatott vészhelyzetekről Túrós András, a MÁV biztonsági igazgatója beszélt szakszervezeti vezetőknek, amikor a két hete kis híján bekövetkezett tömegbaleset körülményeiről tárgyaltak.
Mint arról a lap korábban beszámolt, két gyorsvonat száguldott egymással szemben Tura és Aszód között, ugyanazon a vágányon. Csak egy kalauz lélekjelenlétén múlt, hogy elmaradt a katasztrófa, a jegyvizsgáló ugyanis figyelmeztette a másik mozdony vezetőjét.
"Vitát váltott ki a menedzsmentben, van-e lehetőségünk mérlegelni, hogy ilyen esetben teszünk-e feljelentést. A mostani eset precendest teremt, így mostantól évente 20-30 esetben feljelentést kell tennünk vonatveszélyeztetés miatt" – fogalmazott Túrós András, amikor beismerte a szakszervezeti vezetőknek, hogy felül kell vizsgálni a vasút teljes biztonsági rendszerét. Például nem nézhetik tovább tétlenül, hogy siklók, kígyók rendszeresen bemásznak a transzformátorokba és ott zárlatot keltve műszaki hibát okozna.
A Tura és Aszód között majdnem bekövetkezett tömegszerencsétlenség után is egy sikló tetemét találtak a meghibásodott biztosító berendezés dobozában. Túrós András szavaiból kiderül, hogy a MÁV igazgatói tudtak a kígyók sorozatos támadásairól, de eddig nem foglalkoztak vele. A biztonsági igazgató most viszont harcot hirdetett a kígyófélék ellen.