Karácsonyi ajándékcsere: mit köteles kicserélni a kereskedő?
A kereskedők jóindulatán múlik, hogy kicserélik-e a karácsonyi ajándékot, ha az nem hibás, csak épp nem tetszik.
Hétfőn nyitnak ki először a boltok az ünnep után, ilyenkor mindig sokan akarnak valamit visszacserélni - hangzott el vasárnap este az RTL Klub híradójában. A reklamációnál számít, hogy a termék rossz-e vagy a vásárló választott rosszul.
Fülöp Zsuzsanna, a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság szóvivője elmondta: ha nem tetszik az ajándék, vagy már van egy ugyanolyan, abban az esetben a visszacserélés mindig a kereskedőn múlik, hiszen ez esetben nem hibás termékről van szó.
Reklamálni blokkal lehet. Kicserélni egyedül a hibás terméket kell, de azt is akkor, ha van rá garancia. A szabályok szerint normál esetben a kereskedő először javítást vállal, csak azután lehet szó cseréről. Ha egyik sem megy, akkor kapható vissza a vételár.
Online vásárlásnál 8 munkanapon belül bármilyen ok miatt visszaküldhető az adott termék a szabályok szerint, a kereskedő pedig visszaküldi a pénzt.