2010. szeptember. 28. 10:55 hvg.hu Utolsó frissítés: 2010. szeptember. 28. 20:12 Itthon

Tarlós városházi leépítésekben gondolkodik

A főpolgármester-jelöltekkel közölt interjút a Time Out Budapest magazin szeptemberi száma. A lapnak Tarlós István elárulta, hogy visszaállítaná a BKV-járatok korábbi számozását, szeretné magyar kezekben látni a Fradit, és csökkentené a városházán dolgozók létszámát. Horváth Csaba szerint a csendrendeletek néha túl szigorúak, Jávor Benedek visszaadná a pestieknek az alsó rakpartot, Staudt Gábor pedig beszámolt róla, hogy a szórakozó melegek nem zavarják, csak ha felvonulnak.

Eléggé röghöz kötött ember vagyok – nyilatkozta Tarlós István, a Fidesz-KDNP főpolgármester-jelöltje a Time Out Budapest magazinnak, s azt is elmondta, hogy a mai napig Óbudán lakik. A fővárosra koncentráló program- és szabadidő magazin szeptemberi száma a négy parlamenti párt főpolgármester-jelöltjével készített interjút. A politikusokat a lap főleg a fővároshoz kötődő emlékeikről és terveikről kérdezte.

Tarlós István a lapnak elmondta, Fradi-szurkoló, s segítene, hogy a klub magyar kezekbe kerüljön. (Jelenleg angol tulajdonosé az FTC futballklub.) Azt is elmondta, nagyon sajnálja, hogy a BKV-járatokat átszámozták, így a 21-es buszt sem annak hívják már, pedig azzal járt udvarolni későbbi feleségének. Tarlós István szeretné visszaállítani a régi számozást. 

Tarlós jön
MTI

A főpolgármester-jelölt, ahogyan a HVG-nek, úgy a Time Outnak is felvázolta, hogy a Rudolph Giuliani, New York volt polgármestere által végzett munkát tartja példaértékűnek, aki a nulla tolerancia elvével tette rendbe a várost.

Van itt egy-kétszáz ember, akik maguk sem tudják, mit csinálnak igazából – indokolta Tarlós, hogy miért gondolkodik városházi létszámcsökkentésben. Emellett elkezdené a városüzemeltetés új struktúrájának kialakítását. Távolabbi tervei között szerepel a Nyugati pályaudvar mögé tervezett kormányzati negyed helyén egy múzeumi negyed létrehozása, új kongresszusi központ építése, gyaloghíd a Corvinus és a BME közé, valamint Pest és a Margitsziget közé, a Puskás Stadion rekonstrukciója.

Beépítési moratórium, behajtási díj 

Az MSZP-s Horváth Csaba érezhetően igyekszik kihátrálni a május 1-jén bedobott, ingyenes tömegközlekedésről szóló kampányígérete mögül, a magazinnak adott interjújában már csak harmad-negyedrendű szempontnak nevezte az ingyenességet, például a kisebb ökológiai lábnyom, és az élhetőbb környezet mögött. Horváth egyébként gyerekkorát a Gyáli úti MÁV-lakótelepen, majd egy kőbányai panellakásban töltötte, s politikusi pályafutása kezdetéig - saját bevallása szerint - inkább visszahúzódó alkat volt.

A szocialisták főpolgármester-jelöltje azt mondja, a fővárosiak legnagyobb problémájának a pesszimizmust látja, s közösen kellene tennünk a városért. Konkrét kerület említése nélkül azt is elmondta, a csendrendeletek néha túl szigorúak.

Terveit ismertetve Horváth Csaba elmondta, az önkormányzati intézmények energiafelhasználását csökkentené, s több tízezer P+R parkolóhely kialakítását látja szükségesnek. Horváth nekikezdene egy budapestiek egészségét megőrző program elindításának is. Azt pedig a már megszületett döntések között említette, hogy aluljárót felügyelő őrök képzését indítják meg.

Már húsz éve kerékpárral jár munkába Jávor Benedek, az LMP főpolgármester-jelöltje, aki ennek megfelelően különösen az szúrja a szemét, hogy a főváros kerékpáros infrastruktúrájában nem történtek fejlesztések. Eközben – mondja a jelölt a Time Outnak – XXI. századi autóforgalmat kénytelen elviselni a XIX. századi szerkezetű Budapest. Jávor programjából kiemelte a belvárosi behajtási díj bevezetését, a pesti alsó rakpart fokozatos visszaadását a városiaknak, kulturális tanács felállítását, a fővárosi cégek vagyonleltárának elkészítését. Az LMP-s jelölt moratóriumot hirdetne a zöldterületek beépítésére.

A XXII. Kerületben felnőtt Staudt Gábor a káoszt, rendezetlenséget, tervezetlenséget nevezi meg, mint Budapest legrosszabb oldalát. A Jobbik főpolgármester-jelöltje a magazin kérdésére válaszolva elmondta, a meleg szórakozóhelyek egyáltalán nem zavarják, a meleg demonstrációk viszont igen. Staudt a korrupció felszámolását, s közmű-privatizáció felülvizsgálatát említette az első teendőiként, persze csak ha megválasztják. A közösségi közlekedésben egyórás jegyeket vezetnének be. Moratóriumot vezetne be a zöldterületek beépítésére, s városőrséggel javítaná a közbiztonságot a Jobbik jelöltje, aki szerint Bécstől, Prágától, de még Pozsonytól is van mit tanulnia Budapestnek.

Hirdetés