2009. augusztus. 17. 17:00 MTI Utolsó frissítés: 2009. augusztus. 17. 17:01 Itthon

Sűríti járatait a BKV a Margit híd felújítása idején

A Margit híd felújítása idején egyes vonalakon több járművet közlekedtet a BKV, a kapacitás növeléséhez évente több mint 550 millió forint pluszköltségre van szükség - közölte a Főpolgármesteri Kabinet hétfői döntését ismertetve a Városháza.

A kabinet elé került javaslat szerint sűrűbben járna a 2-es metró és a 4-6-os villamos,  ezáltal tanítási időszakban munkanapokon Pest és Buda között 45.400 többletférőhelyet tud a BKV biztosítani.
   
A maximális járatsűrűség érdekében munkanapokon ismét közlekednek majd a nagykörúton az úgynevezett Ganz csuklós villamosok is. Növelik a lezárt Margit híd környezetén túl is egyes "ráhordóvonalak" kapacitását. Így napközben a szentendrei HÉV vonalán 3 helyett 6 kocsis szerelvények közlekednek majd. Sűrűbben járnak az 1-es és a 17-es villamosok, meghosszabbítják a 11-es autóbusz csúcsidejét, a 76-os trolibusz vonalán pedig csuklós járműveket állítanak forgalomba.
   
Az MTI információi szerint a tervezett változtatások érdekében a Fővárosi Közgyűlés városüzemeltetési bizottságának a jövő héten módosítania kell a BKV paraméterkönyvét, összmenetrendjét. A kapacitásbővítésről helyszíni előterjesztés alapján, napirendi kiegészítéssel tárgyalt a kabinet. A több mint félmilliárd forintos többletköltséget a fővárosi önkormányzat költségvetésének módosításával vagy a BKV amúgy is szűkös forrásainak belső átcsoportosításával lehet majd előteremteni.
   
A múlt héten a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) javasolta, hogy a BKV sűrűbben közlekedtesse járatait a Margit híd felújításának idején. Javaslataikat elküldték Demszky Gábor (SZDSZ) főpolgármesternek, Hagyó Miklós (MSZP) főpolgármester-helyettesnek és Lakos Imre (SZDSZ) közlekedési tanácsnoknak.

 

Hirdetés