2009. május. 23. 17:11 MTI Utolsó frissítés: 2009. május. 25. 08:27 Itthon

Biciklivel előzték meg a Dombóvárról Kaposvárra tartó vonatot

Vonattal versenyeztek kerékpárosok szombaton, így tiltakozva az ellen, hogy elmaradt a Kaposvár és Dombóvár közötti vasútvonal rekonstrukciója; a 150 startoló biciklista közül 12-en előbb értek be a kaposvári vasútállomásra, mint a vonat, a legelsők 3 perccel előzték meg.

A kerékpárosok egy kaposvári civil szervezet felhívására vettek részt az akcióban, igazolandó Heintz Tamás
kaposvári fideszes országgyűlési képviselő állítását, aki szerint olyan lassú a vonatközlekedés a két város között, hogy egy jobb kerékpáros is leelőzi a vonatot a mintegy 30 kilométeres távon.  A vonat indulásával egy időben Dombóvárról startoló kerékpárosok közül 12-en előbb értek be a kaposvári vasútállomásra a vonatnál, a legelsők 3 perccel előzték meg - közölte Heintz Tamás.

Ezzel az akcióval a két város közötti vasúti közlekedés tarthatatlanságát szerették volna ismételten nyomatékosítani, erre különösen a két kaposvári szocialista országgyűlési képviselő, Lamperth Mónika és Kolber István figyelmét felhívni - hangsúlyozta Heintz Tamás. Ugyanis ők voltak azok 2006-ban - tette hozzá -, akik azt ígérték, hogy 2009-2010-ben Kaposvár és Dombóvár között óránként 120, Dombóvár és Budapest között 160 kilométeres sebességgel haladnak majd a vonatok.

A kerékpárosokat Heintz Tamással együtt a város főterén fogadó Szita Károly (Fidesz), Kaposvár polgármestere az MTI-nek elmondta: egy száz évvel ezelőtti, 1909. május elsején életbe lépett MÁV-menetrend szerint 38 perc alatt tette meg a vonat a Dombóvár - Kaposvár közötti távolságot úgy, hogy közben megállt Baténál. Jelenleg a két állomás között megállás nélkül közlekedő gyorsvonat menetideje 40 perc.

Kaposvár polgármestere és az ez ügyben a parlamentben is interpelláló fideszes képviselő az elmúlt hónapokban többször is szóvá tette a Kaposvár - Dombóvár közötti vasúti pálya rekonstrukciójának szükségességét, a somogyi utasokat hátrányosan érintő vasúti menetrendet, hiányolva és sürgetve a Kaposvár és a főváros közötti gyorsabb és sűrűbb járatokat.

Gelencsér Attila (Fidesz), a Somogy Megyei Közgyűlés elnöke ugyancsak megpróbált kedvezőbb változást elérni a MÁV vezetésénél, a kaposvári közgyűlés SZDSZ-frakciója pedig kezdeményezte, hogy Pécs "adjon át" két InterCity járatot Kaposvárnak. 

A város szocialista országgyűlési képviselői annyit elértek, hogy a dombóvári csatlakozást a pálya rossz állapota miatt lekéső utasoknak nem kell új helyjegyet váltaniuk a következő járatra, továbbá ígéretet kaptak arra, hogy MÁV nagyobb figyelmet fordít a menetrend betartására.
 

Hirdetés
hvg360 Nemes Nikolett 2024. november. 29. 12:00

„Ezeket nyilvános kivégzésnek neveztük egymás között” – így kergeti felmondásba a dolgozókat egy toxikus munkahely Magyarországon

Hogyan működik, mi mindent tesz egy bántalmazó felettes, és mit okoz ezzel a beosztottjainak? Miért volna fontos külön kezelni a vezetői és a szakmai kompetenciákat, és miként lehet maga a rendszer is bántalmazó, amelyben a szereplők töltik a mindennapjaikat? Edinger Katalin nyolc évig dolgozott egy kiadónál, ahonnan beszámolója szerint azért távozott – többedmagával együtt –, mert a főnöke súlyosan toxikus légkört teremtett. Erről is beszélgettünk vele.