2008. december. 15. 09:49 MTI Utolsó frissítés: 2008. december. 15. 09:48 Itthon

Nagy anyagi és erkölcsi kár éri a légitársaságokat

A ferihegyi sztrájk és a Budapest Airport (BA) belső problémái miatt olyan mértékű erkölcsi és anyagi kár éri a légitársaságokat, ami már lassan túlmegy minden tűréshatáron - mondta Lichtenberger Tamás, a Magyarországon működő légitársaságok érdekképviseletének elnöke hétfőn.

Az elnök, aki egyben a Lufthansa budapesti állomásának vezetője is, hozzátette: bár összesített adataik még nincsenek, a német légitársaság esetében már milliós károkról lehet beszélni. A Lufthansa ugyanis több esetben Bécsbe busszal szállította el utasait azért, hogy elérjék úti céljukat, s ne méltatlan körülmények között várakozzanak a bizonytalan indulásra Ferihegyen.

Az elnök úgy vélte, egyelőre kilátástalan a helyzet, mivel a munkáltató és a munkavállalók is nagyon merev álláspontot képviselnek, s egyik sem akar engedni. Elmondta, hogy vasárnap megismerte a munkavállalók 12 pontos követelését, ami több tekintetben nagyon megdöbbentette, mivel sok olyan követelés van benne, amit a munka törvénykönyve szabályoz, például a munkaidővel, a munkaszerződéssel és kollektív szerződéssel kapcsolatban. Ezekkel a lehetőségekkel pedig az elnök tudomása szerint a BA él is.

Ugyanakkor a másik oldalon a munkavállalók élnek alkotmányos sztrájkjogukkal, s ez a kettősség az, ami most kilátástalanná teszi a helyzetet - mondta. Lichtenberger Tamás szerint a sztrájk legnagyobb kárvallottja a Malév, de más társaságokat is súlyosan érint, hiszen már mindegyiknek törölték járatát.

 

Hirdetés
hvg360 Tiszai Balázs 2025. január. 06. 09:30

MVM-terjeszkedés Romániában: a helyiek szerint Orbán most tolja be az országba Putyin trójai falovát

A magyar állami energiacég kivásárolja a német E.On-t Románia második legnagyobb gázcégéből. A helyi félelmek szerint, ha az üzlet lezárul, az MVM orosz gázzal fogja ellátni az ország háztartásainak csaknem felét, és ezzel nagyban erősödik Moszkva befolyása Bukarestben. A tranzakció 2025 első felében zárulhat, de még elkaszálhatják. Ennek az esélyét erősítheti az a sürgősségi rendelet, mellyel a román kormány megakadályozhatja a stratégiai fontosságú vállalatok “ellenséges” átvételét.