Nagy anyagi és erkölcsi kár éri a légitársaságokat
A ferihegyi sztrájk és a Budapest Airport (BA) belső problémái miatt olyan mértékű erkölcsi és anyagi kár éri a légitársaságokat, ami már lassan túlmegy minden tűréshatáron - mondta Lichtenberger Tamás, a Magyarországon működő légitársaságok érdekképviseletének elnöke hétfőn.
Az elnök, aki egyben a Lufthansa budapesti állomásának vezetője is, hozzátette: bár összesített adataik még nincsenek, a német légitársaság esetében már milliós károkról lehet beszélni. A Lufthansa ugyanis több esetben Bécsbe busszal szállította el utasait azért, hogy elérjék úti céljukat, s ne méltatlan körülmények között várakozzanak a bizonytalan indulásra Ferihegyen.
Az elnök úgy vélte, egyelőre kilátástalan a helyzet, mivel a munkáltató és a munkavállalók is nagyon merev álláspontot képviselnek, s egyik sem akar engedni. Elmondta, hogy vasárnap megismerte a munkavállalók 12 pontos követelését, ami több tekintetben nagyon megdöbbentette, mivel sok olyan követelés van benne, amit a munka törvénykönyve szabályoz, például a munkaidővel, a munkaszerződéssel és kollektív szerződéssel kapcsolatban. Ezekkel a lehetőségekkel pedig az elnök tudomása szerint a BA él is.
Ugyanakkor a másik oldalon a munkavállalók élnek alkotmányos sztrájkjogukkal, s ez a kettősség az, ami most kilátástalanná teszi a helyzetet - mondta. Lichtenberger Tamás szerint a sztrájk legnagyobb kárvallottja a Malév, de más társaságokat is súlyosan érint, hiszen már mindegyiknek törölték járatát.