Nem dolgozik a Bamco, áll a metróberuházás egy része
Leállt a munkával hétfő reggel a Bamco konzorcium, így nem dolgozik a Szent Gellért téri metróállomás, az Etele téri pajzsindító akna és néhány szellőző-alagút megépítésén - közölte a DBR Metró Projekt Igazgatóság.
A közlemény szerint a külföldi alvállalkozó egy elszámolási vita miatt állította le a munkálatokat, úgy, hogy még "kárenyhítési kötelezettségének sem tett eleget, azaz más kivitelezők előrehaladását is akadályozza." Egyelőre nem tudni, hogy mikor veszi fel újra az alvállalkozó a munkát, a tárgyalások folynak - közölte a DBR. Mint megjegyezte, a Bamco leállása a teljes projektet nem veszélyezteti, más alvállalkozók tovább dolgoznak a 4-es metró többi állomásán, és a Gellért téri megállón is folyik a munka, hisz annak néhány elemét mások építik.
A DBR álláspontja szerint a túlreagált lépésért, az ebből következő esetleges szerződésszegésért és az okozott károkért a teljes anyagi és jogi felelősséget a konzorciumnak kell vállalnia.
A francia, német, osztrák és magyar tagokból álló Bamco konzorcium az elmúlt másfél évben mintegy 150 többletköltség-követelést nyújtott be, 37 milliárd forintot kérve, míg az összes többi, csaknem 20 kivitelező együttesen is csak ennek töredékét. A beruházó megvizsgálta ezeket a követeléseket, amelyek közül mintegy 25 bizonyult jogos igénynek, összesen 1,6 milliárd forint értékben, ennek a kifizetése folyamatban van – olvasható a közleményben.
Klados Gusztáv, a DBR projektmenedzsere a múlt héten egy sajtótájékoztatón azt mondta, hogy ha a Bamco nem folytatja a Szent Gellért téri állomás építését, az kihathat az egész metróberuházásra, viszont a két fúrópajzs leállítása nem okoz ilyen problémát, vagyis a határidőket egyelőre nem módosítja. Sok problémát okoz, hogy a külföldi cég nehezen alkalmazza a magyar jogrendet, ami eltér az angolszász jogrendszertől – tette hozzá. Amennyiben nem sikerül megegyezni, bírósághoz fordulnak.