2008. július. 01. 17:22 MTI Utolsó frissítés: 2008. július. 01. 17:03 Itthon

Kedvelik a magyarok a luxusmárkákat

A magyarok pozitívabban viszonyulnak a luxusmárkákhoz, mint az európai átlag: a magyar internethasználók egyharmada állítja magáról, hogy kisebb-nagyobb rendszerességgel vásárol designer márkát - derül ki a Nielsen legfrisebb felméréséből.

A luxusmárkát sokan a magas minőség miatt kedvelik. Igaz ezeknek a termékeknek magas az ára is, mégis a magyar megkérdezettek kisebb hányada (44 százalék) tartotta túl drágának. Az európai országok megkérdezettjeinek 67 százaléka azonban úgy vélte, túl költségesek ezek a márkák.
 
Azzal az állítással, miszerint a luxusmárka használója számára elérhetővé teszi, hogy megmutassa társadalmi státusát a magyarok 49 százaléka értett egyet, szemben a 18 európai ország 57 százalékos átlagával.
 
A Nielsen felmérése szerint az internethasználók egyharmada szívesen venne olyan mobiltelefont vagy laptopot, amely valamelyik luxusmárka nevét viseli. A magyar megkérdezettek 30 százaléka vásárolna ilyet. Ennél is többen (32 százalék) ilyen plazmatévére is költenének. A 18 európai ország válaszadóinak 23 százaléka luxusmárkájú mobiltelefont, 17 százaléka plazmatévét venne, míg 64 százalék a felkínált lehetőségek közül - plazmatévé, mobiltelefon, laptop, konyhai eszköz, mp3-lejátszó - egyikre sem költene. A magyarok 38 százaléka voksolt erre a lehetőségre.
 
A Nielsen onlinekutatását tavaly novemberben végezte. Öt világrész 48 országában 26 300 rendszeres internetezőt kérdezett meg, közülük 500 magyart.
Hirdetés