Luxusautót féláron importból. Megéri?
Az USA-ban ugyanaz a jármű feleannyiba kerül a vásárlónak, mint például az unió egyik legdrágább piacán, Németországban. Ez pedig az újraimportálásra ösztönzi a kereskedőket. Vajon tényleg megéri?
© Autómenedzser |
A német vevőket igencsak meglepte ez az összeg, hiszen a jelenlegi árfolyam (1 euró kb. 1,43 dollár, 1 dollár 175 forint, 1 euró 253 forint). Ha ezt és az amerikai általános forgalmi adót is figyelembe vesszük, kint 9000 euróba kerül egy Smart (2,2 millió forint), ami négyszáz euróval (101 ezer forint) kevesebb, mint Németországban, és hatszázezerrel kevesebb, mint Magyarországon. Az alap Tiguan pedig összesen 10 ezer 000 euróval (2,53 millió forint) olcsóbb, nálunk ez a különbség közel 3 millió forintos.
© daimlerchrysler |
Mielőtt azonban még bárki teljesen felháborodna, néhány dolgot tisztázni kell. Egyrészt, míg a német állam 19 százalékos forgalmi adót számít az autókra (a magyar 20 százalékot), addig Amerikában csak 6-8 százalék az adó, államtól függően, így a globális tevékenységet folytató gyártó nem sokat tehet. A Smart nettó ára például 500 euróval olcsóbb Németországban, mint az USA-ban, pontosan annyival, ami a Mercedesnek a szállítási költségeket jelenti.
A cikk folytatásában a magyarázatokra is fény derül. Kattintson.