A kampányfinanszírozásról megvan a pártegység
A kormányválság viharában Gyurcsány Ferenc elkönyvelhetett egy kicsinyke sikert múlt szerdán. A győzelem mellékhadszíntéren született ugyan, de ígéret voltában sem jelentéktelen.
A parlament gazdasági bizottságában egyezség született a párt- és kampányfinanszírozás reformjáról. Ez része volt a kormányfő 2006-os közjogi csomagjának – azon belül is Gyurcsány egyik kedvence –, ám a végszavazás előtt megfutamodtak a szocialisták, júliusban a kudarctól tartva a voksolás elhalasztását kérték. 2007 őszén Puch László és Tóbiás József MSZP-képviselők indítványaként bukkant fel. A benyújtás után ez az átdolgozott változat is fiókban landolt, félévnyi porosodás után azonban a múlt héten elővették.
Röpke 34 percig tartott az ülés, ahol teljes egyetértésben bizottsági módosító indítvány született a Puch–Tóbiás-javaslat korrekciójára. Egy nappal később zöld utat adott az irománynak a költségvetési bizottság is.
Eddig a politikai reklámok betiltásához való fideszes ragaszkodás volt a fő oka a pártpénzreform elakadásának. Megszületett hát a nagykoalíciós megoldás: 1 millióról 10 millió forintra emelik a parlamenti választáson jelöltenként elkölthető összeget, de korlátot is bevezetnek – nevezetesen, reklámra nem mehet jelöltenként 3 milliónál több.
A teljes cikket megtalálja a legfrissebb, csütörtökön megjelenő HVG-ben.