2008. február. 06. 14:21 MTI Utolsó frissítés: 2008. február. 06. 14:53 Itthon

Eredménytelen egyeztetés a MÁV és a szakszervezet között

Eredménytelenül zárult az egyeztetés a sztrájkkövetelésről a MÁV-START Zrt. és a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete (VDSZSZ) között szerdán, a sztrájk folytatódik. A VDSZSZ sztrájkbizottsága délután ülésezik, értékeli a helyzetet, és azt követően dönt a további lépésről.

A vonatok 40 százaléka közlekedik
A vonatok 40 százaléka közlekedik, délelőtt 11 óráig 1236 vonat közül 487 járt, a közlekedő tehervonatok száma 168 - közölte a MÁV szerdán. A közlemény szerint a MÁV kivizsgálta a VDSZSZ február 1-én tett bejelentést, miszerint a vasúttársaság két vonatot a szükséges előírások megszegésével indított. A vizsgálat megállapította, hogy mind a két vonat esetében megtörténtek a szükséges ellenőrzések - áll a közleményben.

A közlemény szerint a vidéki regionális forgalomban a vonatok 3 órás időközönként járnak, az InterCity és a távolsági vonatközlekedés kiszámíthatatlan.A VDSZSZ a MÁV-START-nál a megajánlott 6,9 százalék béremelés mellé 10 százalék bérfejlesztést kér 2007. július 1-jéig visszamenőleg a kiszervezés miatt, továbbá 250 ezer forint egyszeri kifizetést követel a MÁV Cargo privatizációs bevételből.
Az egyeztetést követően Bárány Balázs, a VDSZSZ alelnöke elmondta: a MÁV-START is azt az álláspontot képviseli, hogy nincs alku. Megismételte korábbi kijelentését, hogy MÁV-szinten 12 milliárd forintból ki lehetne elégíteni a VDSZSZ követelését, a MÁV-START-nál pedig 1,1 milliárd forintot jelente a 10 százalék többlet bérfejlesztés.

Kérdésre válaszolva Bárány Balázs elmondta: a munkába állóknak felajánlott 5 ezer forint jutalom szolgálatonként "júdáspénz", és ezzel a próbálkozással a MÁV nem gyengítette a sztrájk támogatottságát, inkább növelte az elszántságot a sztrájkolókban. Balogh-Fazekas Anita, a MÁV-START szóvivője az egyeztetést követően a helyszínen újságíróknak elmondta: nem közeledtek az álláspontok a tárgyaláson.

Sághy Zoltán, a MÁV-START kommunikációs igazgatója kérdésre válaszolva kifejtette: a MÁV Cargo privatizációjában a 2,5 havi bérre vonatkozó követelést nem tudják teljesíteni, mert nincs rá hatáskörük, a 10 százalékos többlet béremelésre pedig nincs pénzügyi fedezete a cégnek. Szerinte a MÁV-START esetében azért sem jogos a szakszervezet 10 százalékos többletbér-követelése, mert a vállalatnál foglalkoztatási megállapodás van, amelyben garancia szerepel a foglalkoztatásra.

A MÁV-START és a VDSZSZ között az egyeztetés pénteken 12 órakor folytatódik. Balogh-Fazekas Anita bejelentette, hogy megerősítik a pályaudvarokon az utastájékoztatást, a peronokon mintegy 100 munkatársuk dolgozik majd, és ad információt az érdeklődőknek.
Hirdetés