2007. november. 07. 08:46
MTI
Utolsó frissítés: 2007. november. 07. 11:23
Itthon
Befejeződött a vasutasok sztrájkja
Befejeződött a vasutasok országos kétórás figyelmeztető sztrájkja szerdán 8 órakor, a szakszervezetek szerint a munkabeszüntetés sikeres volt, abban a munkavállalók többsége részt vett.
A Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete (VDSZSZ) és a Vasutasok Szakszervezete (VSZ) a munkabeszüntetéssel 38 vasúti szárnyvonal tervezett bezárása ellen tiltakozott.
Mózes Tibor, a VDSZSZ vezető ügyvivője úgy értékelte, hogy sikeres volt a sztrájk, a vasutas munkavállalók jelentős többsége részt vett a munkabeszüntetésben. Információjuk szerint néhány helyen a munkáltató sztrájktörőkkel váltotta ki a sztrájkoló munkavállalókat, fizikai atrocitásról nem tudnak.
Simon Dezső, a VSZ elnöke elmondta, hogy a beérkezett információk alapján nagy arányú volt a sztrájk támogatottsága, a vonatok döntő többsége állt. Hozzátette, hogy tudnak vonatmozgásokról például Szolnok-Újszáz térségében. Megjegyezte, voltak olyan kísérletek, hogy a főnökök egyik-másik állomáson a szolgálattevőket leváltották. Ezeket az eseteket jegyzőkönyvezték.
A VSZ elnöke elmondta, hogy a MÁV-hoz tartozó gazdasági társaságokban is sokan sztrájkoltak. A MÁV tájékoztatása szerint a munkabeszüntetés ideje alatt több helyen is közlekedtek a vonatok, mert a vasutasok egy része felvette a munkát. Így például Budapesten, a Déli és Kelenföldi pályaudvaron fogadták és indították a vonatok egy részét.
Hasonló volt a helyzet Újszász, Rákos és Kőbánya-felső állomáson. A dél-balatoni vasútvonalon közlekedtek a vonatok, mert Fonyódról, úgynevezett központi forgalomirányítással szervezik a munkát.
A főváros Nyugati és Keleti pályaudvarán, továbbá Emőd, Nyékládháza, Győr és Hegyeshalom állomáson viszont szünetelt a vonatközlekedés, mert a többség sztrájkolt.
A sztrájk ideje alatt biztosított volt az utas-biztonság, a vagyonvédelem, a fűtés és a világítás. A nemzetközi vonatok a határállomáson várakoztak, nyílt pályán nem vesztegeltek, az első állomásra beérkeztek, s ott várták meg a munkabeszüntetés befejezését.
A MÁV közlése szerint a munkabeszüntetés után - napközben - még késésekre, járatkimaradásokra kell számítani. A vasúti közlekedés az esti, de inkább a csütörtök hajnali órákra normalizálódhat teljesen.
A cég kiemelt feladatnak tekinti az elővárosi vonatközlekedés helyreállítását, valamint a nemzetközi és IC vonatok közlekedése is elsőbbséget élvez.
Az elővárosi forgalomban elsősorban a nyolc órához legközelebbi vonatokat indítják el, vonatjáratokat vonnak össze. A nagyobb torlódások elkerülése érdekében járatok maradnak ki a menetrendből, de az utasok elszállításáról gondoskodik a MÁV.
A Fővinform ügyeletese elmondta, hogy a fővárosban nem volt erősebb forgalom a vasutassztrájk miatt, a BKV minden járatán zavartalan volt a közlekedés.
Az Útinform ügyeletese elmondta, Vác felől, a 2/A-n lépésben haladt a forgalom, továbbá az M3-ason volt érezhető a befelé jövő forgalom erősödése. Balesetről nem kaptak jelentést - tette hozzá
Mózes Tibor, a VDSZSZ vezető ügyvivője úgy értékelte, hogy sikeres volt a sztrájk, a vasutas munkavállalók jelentős többsége részt vett a munkabeszüntetésben. Információjuk szerint néhány helyen a munkáltató sztrájktörőkkel váltotta ki a sztrájkoló munkavállalókat, fizikai atrocitásról nem tudnak.
Simon Dezső, a VSZ elnöke elmondta, hogy a beérkezett információk alapján nagy arányú volt a sztrájk támogatottsága, a vonatok döntő többsége állt. Hozzátette, hogy tudnak vonatmozgásokról például Szolnok-Újszáz térségében. Megjegyezte, voltak olyan kísérletek, hogy a főnökök egyik-másik állomáson a szolgálattevőket leváltották. Ezeket az eseteket jegyzőkönyvezték.
A VSZ elnöke elmondta, hogy a MÁV-hoz tartozó gazdasági társaságokban is sokan sztrájkoltak. A MÁV tájékoztatása szerint a munkabeszüntetés ideje alatt több helyen is közlekedtek a vonatok, mert a vasutasok egy része felvette a munkát. Így például Budapesten, a Déli és Kelenföldi pályaudvaron fogadták és indították a vonatok egy részét.
Hasonló volt a helyzet Újszász, Rákos és Kőbánya-felső állomáson. A dél-balatoni vasútvonalon közlekedtek a vonatok, mert Fonyódról, úgynevezett központi forgalomirányítással szervezik a munkát.
A főváros Nyugati és Keleti pályaudvarán, továbbá Emőd, Nyékládháza, Győr és Hegyeshalom állomáson viszont szünetelt a vonatközlekedés, mert a többség sztrájkolt.
A sztrájk ideje alatt biztosított volt az utas-biztonság, a vagyonvédelem, a fűtés és a világítás. A nemzetközi vonatok a határállomáson várakoztak, nyílt pályán nem vesztegeltek, az első állomásra beérkeztek, s ott várták meg a munkabeszüntetés befejezését.
A MÁV közlése szerint a munkabeszüntetés után - napközben - még késésekre, járatkimaradásokra kell számítani. A vasúti közlekedés az esti, de inkább a csütörtök hajnali órákra normalizálódhat teljesen.
A cég kiemelt feladatnak tekinti az elővárosi vonatközlekedés helyreállítását, valamint a nemzetközi és IC vonatok közlekedése is elsőbbséget élvez.
Az elővárosi forgalomban elsősorban a nyolc órához legközelebbi vonatokat indítják el, vonatjáratokat vonnak össze. A nagyobb torlódások elkerülése érdekében járatok maradnak ki a menetrendből, de az utasok elszállításáról gondoskodik a MÁV.
A Fővinform ügyeletese elmondta, hogy a fővárosban nem volt erősebb forgalom a vasutassztrájk miatt, a BKV minden járatán zavartalan volt a közlekedés.
Az Útinform ügyeletese elmondta, Vác felől, a 2/A-n lépésben haladt a forgalom, továbbá az M3-ason volt érezhető a befelé jövő forgalom erősödése. Balesetről nem kaptak jelentést - tette hozzá
Karrier
MTI
2007. november. 06. 15:45
Megtartják a szerdai sztrájkot a vasutas szakszervezetek
Itthon
MTI
2007. november. 05. 16:34