2007. október. 28. 15:48 MTI Utolsó frissítés: 2007. október. 28. 15:48 Itthon

Folytatódik a sztrájk az Air France-nál

Miután a szakszervezetek és az Air France vezetősége között újrakezdett bértárgyalások 12 órás maratoni megbeszélés után szombat este kudarcba fulladtak, a légi kísérők bejelentették, hogy az eredeti terveknek megfelelően hétfő estig folytatják sztrájkjukat.

Továbbra is kaotikus a helyzet a francia repülőtereken az Air France légi kísérőinek negyedik napja tartó sztrájkja miatt. Vasárnap esti budapesti járatát is törölte a légitársaság. Az Air France tájékoztatása szerint vasárnap a járatok negyven százalékát kénytelenek törölni, s az utasok többségének azt javasolják: ne várakozzanak a repülőtereken, hanem utazzanak inkább egy későbbi időpontban. A légitársaság törölte vasárnap esti, 8 óra 20 perckor Budapestre induló járatát, amelyet a Malévval közösen üzemeltet.       
   
A fizetéselemelést és jobb munkakörülményeket követelő szakszervezetek negyedik napja tartó sztrájkja - amelyben a légi kísérők 85 százaléka vesz részt - napról napra kaotikusabb körülményeket teremt a repülőtereken. A helyzetet nehezíti, hogy a iskolai őszi szünet miatt a francia családok többsége a hétvégén szeretett volna szabadságra utazni. 
   
Az utasok elsősorban az információhiányra és a légitársaság által közölt téves információkra panaszkodnak. A párizsi repülőterekre személyesen ellátogató Dominique Bussereau közlekedési államtitkár az incidensek elkerülésének érdekében az utasok jobb informálására és a szociális párbeszéd folytatására kérte a légitársaságot.
 
Az Air France vezetősége - amely eredetileg úgy vélte, hogy a járatok kilencven százalékát biztosítani tudja a sztrájk alatt - szombaton már csak gépeinek kétharmadát tudta elindítani, ezeket is elsősorban a partnereivel közösen üzemeltetett járatoknak köszönhetően. Az előrejelzések szerint hétfőn a járatok hetven százaléka fog közlekedni. Az Air France 15 ezer légi kísérőt foglalkoztat, ők jelentik a légitársaság dolgozóinak egynegyedét. Hasonló méretű megmozdulásra a francia légitársaságnál utoljára 1998-ban került sor, akkor 48 óráig nem közlekedett a járatok fele.

Hirdetés
hvg360 Farkas Zoltán 2024. december. 04. 09:30

Egy megatárca veszélyei, avagy Matolcsy György diadalai az első Nemzetgazdasági Minisztérium élén

Unortodoxia bármi áron: ez jellemezte a 2010-es évek elején felálló első gazdasági csúcsminisztériumot. Most, hogy a Pénzügyminisztérium és a Nemzetgazdasági Minisztérium újbóli tervezett összevonásával visszatérhet ez a struktúra a kormányba, felidézzük Matolcsy György miniszteri tevékenységének csúcspontjait a IMF-fel vívott háborútól a magánnyugdíjpénztárak beszántásáig.