2007. június. 11. 08:40 MTI Utolsó frissítés: 2007. június. 11. 08:42 Itthon

Tízpontos reformlistát tett közzé az SZDSZ

Tízpontos reformlistát tett közzé a Szabad Demokraták Szövetsége, jelezve, mi az, aminek megvalósításához a ragaszkodik a párt - olvasható a Népszabadság hétfői számában. "Az SZDSZ ezzel a tíz ponttal kívánja bizonyítani létjogosultságát a beszűkült politikai térben" - írta a lap.

Az SZDSZ tíz pontjában kevés a teljes konszenzust élvező kérdés, olyan, amelyben a szocialistákkal azonnal mindenben egyetértenének - állapította meg a cikk, amely a kevés konszenzust élvező egyikeként tér ki a pártfinanszírozás megváltoztatásának szükségességére is. Ebben a kérdésben - amiről már elvi pártközi egyezség született - "bevezetnék az elkülönített, nyilvános kampányszámlát, tiltanák a céges adományok, támogatások elfogadását, növelnék a pártok kampánykeretét".

Az árampiac liberalizációját taglaló pont a lap szerint az "ellenpélda" a konszenzusra: a liberálisok ezen a területen ugyanis azt az állapotot kívánják megszüntetni, hogy nagyfogyasztó vállalatok sokkal többet fizetnek az energiáért, mint a kisfogyasztók, "továbbá teljessé tennék a piac szabadságát, amihez azonban fel kellene mondani sok, jelenleg érvényes és kedvezményeket is tartalmazó szerződést".

A tízpontos reformlista tanúsága szerint az SZDSZ meg kívánja állítani továbbá a nyugdíjkiadások folyamatos növekedését; a párt egy másik javaslata szerint az egyházfinanszírozásban az szja két százalékát lehetne a civileknek és az egyházaknak adni, elkerülve, hogy választani kelljen köztük.

A Népszabadság megítélése szerint koalíciós "tűzfészek" lesz a tízpontos reformlistának az az része, amely azt kezdeményezi, hogy az állambiztonsági ügynökök aktáit a korábbinál szélesebb körben tegyék nyilvánossá.

Hirdetés
hvg360 Sztojcsev Iván 2025. január. 13. 06:30

Kiszámoltuk, melyik volt az ország legproblémásabb vasútvonala 2024-ben

Annyira megsokasodtak a bajok a győri vasútvonalon a felújítás után, hogy a második helyre jött fel, de a legtöbb gondot összeszedő magyar vonal így is ugyanaz lett, mint amely öt éve minden évben. A csúcskésést az a vonat hozta össze, amely Budapestről kilenc és fél óra alatt ért el Ausztriába, de a listánkból az is kiderül, hogy a havazás vagy épp a nyári hőség mennyire viselte meg a vasutat. Ahogy az is, van-e egyáltalán olyan vonal, ahol tökéletes volt a szolgáltatás.