2007. június. 04. 15:02 MTI Utolsó frissítés: 2007. június. 04. 15:04 Itthon

Nyomozás hűtlen kezelés miatt a mélygarázs-ügyben

Hűtlen kezelés bűntette miatt ismeretlen tettes ellen nyomozást indított a Nemzeti Nyomozó Iroda (NNI) a József nádor téri mélygarázs ügyében hétfőn - mondta el az NNI szóvivője. Közben nyilatkozatok futottak be az MTI-hez volt és jelenlegi polgármesterektől


 
Horváczy Emese ehhez annyit tett hozzá, hogy az ügyben korábban feljelentés érkezett a rendőrséghez, május 18-án pedig feljelentés-kiegészítést rendeltek el, s ennek alapján indították el hétfőn a nyomozást.
 
A Magyar Nemzet hétfői számában számolt be a feljelentésről. A lap felidézi, hogy az előző ciklus városvezetése közvetlenül az önkormányzati választások előtt, még 2006 szeptemberében hozott döntést arról, hogy magánberuházó bevonásával garázst építtet az önkormányzat forgalomképtelen törzsvagyonát képező köztér alá.
 
A cikk szerint a fővárosi egyik legfrekventáltabb tere alá egy magántársaság építené meg a többszintes föld alatti létesítményt úgy, hogy a garázs a beruházó cég tulajdonába kerülne, és a térre elővásárlási jogot nyerne.
 
A jogszabályok szerint a fokozott védelem alatt álló, forgalomképtelen terekre földhasználati és elővásárlási jogot eredményező szerződéseket kötni nem lehet, ezt az önkormányzat vagyonrendelete is tiltja - írja a Magyar Nemzet.
 
A József nádor téri mélygarázs ügye ciklusokon átívelő közös fejlesztési szándék a Belvárosban, "amelynek szakmai indítása 1994-ben történt", s létesítését a kerületi szabályozási terv is tartalmazza. Pártállástól függetlenül minden polgármester és képviselő-testület támogatta és támogatja ma is - reagált a cikkre az MTI-hez hétfőn eljuttatott közleményében Steiner Pál.
 
A kerület korábbi MSZP-s polgármestere hozzátette: 2006-ban a negyedik alkalommal kiírt, nemzetközi kétfordulós nyilvános pályáztatás után került sor a szerződés aláírására.
 

A politikus felidézte azt is, hogy a szerződés létrejöttét minden meghatározó kerületi politikai erő támogatta, a szerződéskötésre a fideszes többségű képviselőtestület - köztük Rogán Antal akkori önkormányzati képviselő, a mai polgármester - döntése és felhatalmazása alapján került sor.
 
Rogán Antal ugyancsak közleményben közölte az MTI-vel, hogy hétfőn a rendőrség iratbekérés céljából kereste meg hivatalát a József nádor téri mélygarázs ügyében érkezett feljelentés kapcsán.
 
A jelenlegi polgármester felidézte: a mélygarázs építési szerződését az előző ciklusban született testületi döntés alapján Steiner Pál polgármester írta alá 2006. szeptember 27-én. A szerződésben foglaltak alapján az önkormányzatnak az OTP Befektetési, Ingatlanforgalmazási és Vagyonkezelő Zrt. a József nádor téri mélygarázs építési, üzemeltetési jogáért és a térre vonatkozó földhasználati jogért 690 millió forintot fizetett.
 
A jövendő mélygarázs üzemeltetési kockázatát teljes egészében a befektető vállalta, annak minden költségével és hasznával együtt. A szerződés értelmében az üzemeltetési jog 50 évre szól, 50 év után a garázs tulajdonjoga az önkormányzatot illeti meg - írta közleményében Rogán Antal.
 
A szerződés szerint a befektető földhasználati jogot a térre az építés erejéig és a felhajtás-lehajtás célját szolgáló építményekre kap. A polgármester cáfolta, hogy a befektető elővásárlási jogot kapna a térre, közleménye szerint a szerződés szövege ezt kizárja.
 

Mint felidézi, a befektető a Steiner Pál által aláírt szerződés szerint jogot kapott arra, hogy az építés és üzemeltetés céljára projektcéget hozzon létre, és szerződés szerinti jogait és kötelezettségeit arra ruházza át. Az OTP Befektetési, Ingatlanforgalmazási és Vagyonkezelő Zrt. október elején erre a célra hozta létre a József nádor Parkolóház Kft-t.

Hirdetés
hvg360 Sztojcsev Iván 2025. január. 13. 06:30

Kiszámoltuk, melyik volt az ország legproblémásabb vasútvonala 2024-ben

Annyira megsokasodtak a bajok a győri vasútvonalon a felújítás után, hogy a második helyre jött fel, de a legtöbb gondot összeszedő magyar vonal így is ugyanaz lett, mint amely öt éve minden évben. A csúcskésést az a vonat hozta össze, amely Budapestről kilenc és fél óra alatt ért el Ausztriába, de a listánkból az is kiderül, hogy a havazás vagy épp a nyári hőség mennyire viselte meg a vasutat. Ahogy az is, van-e egyáltalán olyan vonal, ahol tökéletes volt a szolgáltatás.