2007. április. 05. 18:25 HavariaPress Utolsó frissítés: 2007. április. 05. 18:23 Itthon

Holnaptól jár a Flirt, újít a MÁV

A Stadler Rail Group leszállította az első két Flirt típusú motorvonatot a MÁV részére.

Miután a Közlekedési Hatóság kiállította a típusengedélyt és az üzembe helyezési engedélyt bizonyító tanúsítványt, az újonnan leszállított motorvonatokat a MÁV április 6-án, pénteken a Budapest-Pusztaszabolcs-Dunaújváros útvonalon menetrend szerinti forgalomba állítja. A Stadler a további 28 motorvonat leszállítását, havi két Flirt átadásával, 2008 márciusáig teljesíti.

A Nemzeti Közlekedési Hatóság által végzett vizsgálatoknak a Flirt minden tekintetben megfelelt, így a motorvonat sikeresen megszerezte a magyarországi forgalomba helyezéshez szükséges engedélyt. A most megszerzett típusengedély a későbbiekben Magyarországra érkező Flirt vonatok mindegyikére is érvényes lesz. A négy kocsiból álló Flirt motorvonat összesen 211 ülő- és 164 állóhellyel rendelkezik, a jármű két oldalán elhelyezett hat-hat ajtó biztosítja az utazás során a gyors és kényelmes utascserét. A kocsik padlószintje alá szerelt kitolható lépcső az alacsony peronszintű vasútállomásokon is megkönnyíti a fel- és leszállást. A Magyarországon futó Flirt-ök karbantartását végző pusztaszabolcsi karbantartóbázis a vonatok forgalomba állításával egyidőben szintén megkezdi működését.

Hirdetés
Itthon Bábel Vilmos 2024. november. 28. 17:21

A Tiszának rengeteg pénzre van szüksége

Magyar Péteréknek milliárdok kellenének a 2026-os kampányra, ha tartani akarják a lépést riválisaikkal. A szükséges pénzt csak adományokból tudják összeszedni, az államtól nem fognak kapni. A magyar elit nagy része az államtól függ, és nem fog oldalt váltani, ha nem biztosak abban, hogy nemsokára másnál lesz a kasszakulcs. Magyarék feladata: jó befektetésnek kell látszani. Szombaton jön ki a párt friss átláthatósági jelentése, és kiderül, hogy az elmúlt hónapokban ez mennyire sikerült nekik.