2007. február. 16. 15:13 Utolsó frissítés: 2007. február. 19. 19:02 Itthon

Halálos balesetek: Magyarország a 6. helyen

A kelet-európai országok közútjai a legveszélyesebbek Európában, ráadásul az éves halálos közúti balesetek számát tekintve Magyarország vezet - derül ki az Eurostat és az Európai Unió közös jelentéséből, írja az inforádió.hu.

Ellenpéldák:

A legbiztonságosabb országok listája) is tartogat tanulságokat. Máltán csak 61, Svédországban 117, Nagy-Britanniában 121, Hollandiában 126 és Németországban 129 halálos baleset jut egymillió személyautóra.

A jelentés szerint Lettországban, Romániában, Litvániában és Szlovákiában halnak meg a legtöbben az utakon. Az első két országban ugyanis egymillió autóra több mint 700 halálos baleset jut, de Litvániában és Szlovákiában is 500 felett van ez a szám évente. Magyarországnak sincs mivel dicsekednie, hiszen 458 halálos áldozattal a lista 6. helyét foglalja el az uniós tagállamok között - tudta meg az inforadio.hu.

A legbiztonságosabbak az észak-nyugat-európai urbanizált régiók útjai. A legalacsonyabb számot a németországi Bréma környékén mérték 2004-ben, amikor 1 millió autóra összesen 23 halálos baleset jutott. Szintén biztonságos városnak számít Berlin, Bécs, Stockholm és Brüsszel is.

A tanulmányból kiderül, hogy azokon a területeken a legalacsonyabb a halálos balesetek aránya, ahol a legtöbb autóval rendelkeznek a lakosok. A baleseteknek több mint 43 ezer halálos áldozata volt. Ez az Európai Unió teljes lakosságára vetítve azt jelenti, hogy minden 1 millió emberből 95 autóbalesetben halt meg. 

A helyzet Magyarországon

© PLT
Az Országos Rendőr-főkapitányság honlapján olvasható adatok szerint Magyarországon sokkal több halálos kimenetelű közúti baleset van egy évben, mint a régi európai uniós tagállamokban. Míg Magyarországon 2001-ben 1000 lakosra nagyjából 300 autó jutott, és 10 ezer járműre négy haláleset, addig például Ausztriában, ahol arányosan több mint kétszer annyi autó van, 10 ezer autóra kevesebb, mint két haláleset.

Az ORFK szakemberei szerint Magyarországon a halálozási mutatók nagyobbak a motorizációs szintünkhöz tartozó átlagértéknél. Míg 1990. és 2000. között javult a közlekedésbiztonság, 2000. óta folyamatosan romlik.



Hirdetés