2005. október. 15. 14:01 MTI Utolsó frissítés: 2005. október. 15. 14:03 Itthon

Megőrzi kondícióit, de takarékoskodik jövőre a kulturális tárca

Bozóki Andrásnak, a nemzeti kulturális örökség miniszterének elmondása szerint tárcája megőrzi tavalyi kondícióit a 2006. évi költségvetésében, 102 milliárd forinttal gazdálkodik, ami a jelenlegi intézményrendszer fenntartása mellett lehetőséget nyújt új feladatokra is.

A miniszter szombaton Budapesten, a rendkívülikormányszóvivői tájékoztató vendégeként ismertette a tárca jövő évi elképzeléseit. Kitért arra, hogy a kulturális minisztérium ésszerűsítésre, takarékosságra is törekszik: 10 százalékkal csökkenti saját működési költségeit, ami magában foglalja feleslegessé vált tevékenységek leépítését, a bürokrácia csökkentését, valamint a tárca egyik működési alapját jelentő nemzetközi kapcsolatokon túlmenő külföldi utazások mérséklését.

Bozóki András a kulturális esélyteremtést, az esélyegyenlőséget sorolta a tárca 2006-os prioritásai közé. Erre mutat a szóvivői tájékoztató helyszíne is: a minisztérium Kazinczy utcai épülete mellett október elsején megnyílt Alternatív Kulturális Közösségek Uniója (AKKU), amelyet használni tudnak kulturális célokra a gyengénlátók, a mozgássérültek és a siketek is.

Hirdetés
Kult Sztupa Melitta Boglárka 2025. január. 08. 19:48

„Varázslatos, de nehéz is látni, hogy valaki, akit már ennyire szeretsz, rohan be sírva az erdőbe, te meg ott vagy kamerával a kezedben”

Felépülő függőkről szól Miklós Ádám negyedik, egész estés dokumentumfilmje, a Varsói Nemzetközi Filmfesztiválon a zsűri különdíját elnyerő Mélypont érzés. A filmben megismerhetjük Borókát, a nehéz családi háttérrel rendelkező gimnazista lányt és Szilvesztert, a fiatal, szexualitásával küzdő férfit, akik a budapesti Megálló Csoport Alapítvány foglalkozásain vesznek részt. A Megálló reintegrációs közösségi házában olyan innovatív módszereket alkalmaznak terápiás céllal, mint amilyen például a sziklamászás. Erről is kérdeztük a film alkotóját, de szóba kerültek még a dokumentumfilmezés etikai dilemmái, a filmesek felelőssége, a függőség társadalmi megbélyegzettsége, valamint a mentális egészségünkkel való törődés jelentősége.