Nem láthatók át a pártok kampánykiadásai
A pártok egyelőre nem beszélnek arról, mennyit költöttek a népszavazási kampányra, egyedül a SZDSZ közölte, hogy két és fél millió forintja volt álláspontjának kifejtésére.
A kiéleződő vitában a tervezettnél biztosan jóval több pénz ment el, de lehet szórni, ha van, mert jogszabályi korlát viszont nincs – írja a Magyar Hírlap. Az 1997-ben elfogadott eljárási törvény csak az országgyűlési választásokra szab limitet. A szakértők mindkét nagy párt esetében több százmillió forintra becsülték a kampányolásra fordított összeget, az MSZP legalább hatvanmilliót fizetett 17 rádió- és 74, a nyomtatott sajtóban megjelent reklámjáért, míg a Fidesz 16 rádió-, 25 tévé- és 20 napilapos hirdetése legkevesebb nyolcvan-százmillió forintot kóstálhatott.
A napilap szerint erre jön még az óriásplakátok, illetve a kampányrendezvények szintén több tízmilliós költsége, meg a választóknak postázott kiadványok ára, ezeket milliós nagyságrendben terjesztette mindkét nagy párt. A hasonlóság nemcsak ebben áll: kormány és ellenzék is átlátható finanszírozást akar – legalábbis a másik oldalon.