Ingatlan ingatlanmenedzser.hu 2012. március. 26. 14:18

Kik nem lépnek be az árfolyamgátas rendszerbe?

A Magyar Bankszövetség szerint az árfolyamgát új rendszerébe várhatóan a jogosult ügyfelek 75 százaléka lép be -...

A Magyar Bankszövetség szerint az árfolyamgát új rendszerébe várhatóan a jogosult ügyfelek 75 százaléka lép be - mondta Kovács Levente, a szövetség főtitkára hétfőn sajtótájékoztatón Budapesten. A szövetség arra számít, hogy a jelenlegi deviza alapú, illetve devizahitel állomány mintegy kétharmadát vonják be az új árfolyamgát rendszerébe - tette hozzá.

Az árfolyamgát új rendszerében nem vesznek majd részt a bankszövetség megítélése szerint azok az adósok, akik igen kis, egymillió forint vagy annál alacsonyabb összegű tartozással rendelkeznek, illetve azok, akiknél az adósság hátralévő futamideje rövidebb, mint az árfolyamrögzítés 3 éves időtartama. Emellett olyan ügyfelek is kimaradhatnak, akik azért nem veszik igénybe a lehetőséget, mert minden banki ügyintézéstől idegenkednek.

Kovács Levente elmondta: a bankok számára a tavalyi végtörlesztés és az árfolyamgát tavalyi rendszere azt is eredményezte, hogy az ügyfelek kiszolgálásában új korszak következett be, az ügyfélbarát magatartás került előtérbe.

A bankszövetség tájékoztatóján Binder István, a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyeletének (PSZÁF) szóvivője elmondta: a PSZÁF tapasztalata alapján egyedi gondok, hibák ugyan voltak, de komolyabb visszaélések, problémák nem fordultak elő a végtörlesztés során. Közölte: ha valamely pénzügyi intézménynél jogsértés gyanúja merült fel, akkor a PSZÁF az intézménynél vizsgálatot kezdeményezett, a főhatóság fogyasztóvédelmi szerepkörében vizsgálta, hogy az ügyfélkérelmeket hogyan kezelik.

Binder István elmondta: 2011 második félévében 6.585 fogyasztói beadvány érkezett a felügyeletre, az ügyfélszolgálaton pedig 32.067 ügyfélmegkeresést regisztráltak. Ezzel szemben 2010 második félévében 4.305 fogyasztói beadványt és 20.358 telefonos, illetve más típusú megkeresést regisztráltak a felügyeletnél.

A megkeresések 41,4 százaléka tavaly a pénzügyi szektorral kapcsolatos jelzés, illetve panasz volt, a magánnyugdíjpénztárakkal kapcsolatos megkeresések 43,5 százalékkal szerepeltek. A pénzügyi szektorral kapcsolatos megkeresések kétharmada a hitelezéssel volt kapcsolatban - döntően a végtörlesztés kapcsán - fűzte hozzá.

 
Tudatos otthon
Hirdetés