Az Állami Számvevőszék szerint gazdaságtalan volt az állam számára az M6-os autópálya megépítése.
Az Állami Számvevőszék szerint gazdaságtalan volt az állam számára az M6-os autópálya megépítése. Az ÁSZ tanácsosa, Barta József a Kossuth Rádió reggeli műsorában azt mondta: mivel magánberuházó építette az M6-os-t, így nem hozhatják nyilvánosságra a részleteket.
Kapcsolódó cikkünk:
4 csodás alagút a magyar búzamezőn
Azt azonban közölte: a megvalósítás gazdaságtalan az állam számára, mert 245 forintos eurónál kötötték meg a szerződést, amelynek az árfolyamkockázatát a költségvetés viseli. „A gazdasági előkészítésnek a hiányosságait tártuk föl. A másik a tervezés, a nyomvonal és nevezetes alagutak” – mondta Barta József.
A harmadik probléma szerinte az, hogy az M6-os előrehozott beruházásnak minősíthető, hiszen a rajta közlekedő járművek száma jelenleg rendkívül csekély. Az előrejelzések alapján 2030-ra lesz rajta olyan forgalom, ami indokolta volna a megépítését.
Egyre jobban megérheti inkább eltárolni a napelemmel megtermelt áramot
Rövid távon jó módszer a szolgáltatói hálózatos adok-kapok, de hamarosan a tárolásos módszerrel is érdemes lesz megbarátkoznia a napelemeseknek, hiába drágább a tároló egység előállítása és karbantartása.