Az ezredforduló óta újra és újra felvetődött, hogy lebontanák a Mars téri épületet.
Helyi védettség alá helyezte a közgyűlés a szegedi Mars téri buszállomást, amelyet korábban lebontásra ítéltek – írja a Telex.
A szocialista modern, futurisztikus formájú betonépületet 1965-ben húzták fel, hogy a távolsági és a helyi járatok is onnan indulhassanak. Hamar a város büszkesége lett, manapság azonban már nem olyan hívogató: a környéken magas a hang- és légszennyezesség, a köztisztasággal is gond van és a környező épületek állapota is leromlott a cikk szerint.
Emiatt az ezredforduló óta többször is felmerült annak a gondolata, hogy elköltöztessék onnan a buszközlekedés egy részét az épületet pedig lebontsák. Mindez azonban nem valósult meg. A mostani döntés, a helyi védelembe vétel nyomán átalakításokat már csak módjával, az eredeti karakterisztikát megőrizve lehet végezni rajta, lebontani pedig csak akkor szabad, ha már életveszélyes és menthetetlen.
Nagy Sándor alpolgármester korábban azt mondta az épületről a Szegedernek: „laikusként is megállapítható, hogy ha le lehetne tisztítani róla az elmúlt évtizedekben rárakódott, igénytelenebb anyaghasználatot és módosításokat, és csökkenteni lehetne a körülötte kialakult zsúfoltságot, akkor a Mars térnek ezen a sarkán egy érdekes modern építészeti közeg alakulna ki, ami egyébként összhangban van a tér északi oldalán lévő társasház építészetével”.
A szegedi közgyűlés nem csak a buszállomás épületét helyezte helyi védettség alá: a mostani döntéssel 420-ról 682-re növekedett az így óvott épületek száma.
Egyre jobban megérheti inkább eltárolni a napelemmel megtermelt áramot
Rövid távon jó módszer a szolgáltatói hálózatos adok-kapok, de hamarosan a tárolásos módszerrel is érdemes lesz megbarátkoznia a napelemeseknek, hiába drágább a tároló egység előállítása és karbantartása.