2012. október. 09. 12:36 Utolsó frissítés: 2012. október. 09. 12:31 Ingatlan

Az Unilever az EU legnagyobb logisztikai rendszerét építi

Az Unilever logisztikai beruházása nyomán 2014 végéig a vállalat teherautói által Európában megtett út nagyjából 200 millió kilométerrel rövidül évente, ami Magyarország esetében összességében 7,4 millióval kevesebb futott kilométert jelent. Az új logisztikai folyamat jelentősen csökkenti a vállalat ellátási láncának a környezetre, illetve az európai úthálózatára gyakorolt hatását.

Az uniós támogatás

A Marco Polo elnevezésű uniós támogatási program olyan logisztikai központok számára elérhető, amelyek az európai fenntartható szállítmányozás mellett elkötelezettek. 2003 és 2009 között több mint 500 cég kapott támogatást ilyen típusú beruházásra. A második Marco Polo program 2007 és 2013 között zajlik, nagyobb költségvetéssel és még nagyobb ambíciókkal. A programon belül a legfőbb prioritás a hatékony szállítás és a környezetterhelés csökkentése. A beruházást az EU Marco Polo programja 5,7 millióval támogatja.

Az Európai Bizottsággal aláírt megállapodás értelmében az új logisztikai csomópontok irányítását az Unilever katowicei központja látja el. A csomópontok közül a budapesti a magyar, a cseh, a szlovák, a román és a görög piacokon működő gyárakat, illetve azok országos raktárait szolgálja majd ki, ami együttesen várhatóan 260 ezer paletta áru mozgatását jelenti”- fogalmazott Pusztai László, az Unilever Magyarország Kft. Raktározási és Szállítási Vezetője.Az új rendszerrel – annak méreteit és kiterjedtségét tekintve – az Európai Unió legnagyobb logisztikai beruházása valósul meg.

A vállalat elkötelezte magát, hogy 2020-ra legalább a 2010-es szintre vagy az alá csökkentse globális logisztikai hálózatának CO2-kibocsátását – annak ellenére, hogy a forgalom növekedésével elvileg nagyobb mennyiség termelődik majd. A célszám a CO2 hatékonyság tekintetében 40 százalékos csökkenést jelent. Becslések szerint az új projekt évente mintegy 200 millió kilométerrel csökkenti a vállalat teherautói által megtett utat. A forgalom csökkenése csaknem minden EU-tagállamot érint, és különösen látványos változást idéz elő a kiemelten forgalmas helyeken. Az, hogy kevesebb Unilever termékeket szállító kamion közlekedik majd az európai utakon alacsonyabb széndioxid-kibocsátást eredményez. Magyarországon az új logisztikai menedzsment eredményeként közel 7,4 millió kilométerrel csökken majd a teherautók által megtett kilométerek száma.

A beruházás várhatóan évi 15ezer tonna széndioxiddal csökkenti az Unilever logisztikai hálózatának károsanyag-kibocsátását. Az Unilever katowicei (Ultralogistik) központja a regionális csomópontok hálózatát irányítja majd. „Mindegyik csomópont a járműkilométer-csökkentésért felel azáltal, hogy biztosítja a teherautók teljes kihasználtságát a beszállítók, a gyárak és a raktárak között.

Tudatos otthon
Hirdetés
Gazdaság hvg.hu 2024. december. 01. 07:00

És akkor Varga Mihály állást váltott, a hitelminősítő pedig beszólt a magyaroknak

Pénteken végre felszállt a fehér füst, Orbán Viktor Varga Mihályt választotta a jegybankelnöki posztra, miközben Matolcsy György máris azt jósolja, hogy az évtized két legjobb éve vár ránk. Még aznap este a Moody’s kemény kritikával illette a magyar gazdaságpolitikát. A kormány arra épít, hogy végre sikerül költekezésre bírni az óvatoskodó országot. Persze, csak úgy lehet többet költeni, ha van miből. A hároméves bérmegállapodás ezt segítené, feltéve, ha a lakhatási válság és az újabb inflációs hullám el nem viszi az egészet. Ez a HVG heti gazdasági összefoglalója.