Ingatlan ingatlanmenedzser.hu 2011. augusztus. 22. 13:56

Zöldebb lesz az új finn metro, mint a pesti 4-es

A Nyugati metró - „Länsimetro” – már régi projekt Helsinkiben, már az ötvenes években felmerült, hogy össze kell kötni...

A Nyugati metró - „Länsimetro” – már régi projekt Helsinkiben, már az ötvenes években felmerült, hogy össze kell kötni a fővárost a második legnagypbb várossal, Espooval. Jelenleg a két város közötti közlekedés a vízparton haladó vasúti pályán, valamint két autópályán történik, ez utóbbin autóbuszos tömegközlekedés is biztosított. A metró megépítését mindkét városnak engedélyeznie kellett és anyagilag hozzá kellett járulnia.

Az új metróvonal megnyitását 2015-re tervezik, az előmunkálatok 2009 novemberében megkezdődtek. Helsinki egyetlen metróvonala 7+ 1 tartalélk állomással bővül, 13,9 km hosszban, két párhuzamos alagúttal. A kivitelezést és az üzemeltetést 9 új alagút szolgálja. Az építés során 3 millió köbméter sziklát kell robbantani. Az ingázók számára 1500 autós és 1600 kerékpáros parkolóhely épül. A szerelvények 2-2,5 percgyakorisággal követik egymást. A 2008. évi költségvetés szerint a megvalósítás költsége eléri a 800 millió eurót,, ennek 30%-át a költségvetés, a fennmaradó részt 72% /28% arányban Espoo és Helsinki közösen fedezi.

A metró-projekt jelenleg Finnország legnagyobb infrastrukturális projektje, sok ezer munkahely megteremtésével, és igen magasan képzett szakembereket is foglalkoztatnak nagy számban. A napi 100 000 fő szállításával környezetbarát és a gépkocsi közlekedésnél jóval energiatakarékosabb közlekedést építenek ki.

Espoo igen széttagolt, hatalmas zöldterületekkel rendelkező kisebb település összeszerveződéséből álló város, kb. 500 000 főnyi lakóssággal. A 7+1 metróállomás kialakítása során a metróállomások egyben helyi alközpontokként funkcionálnak. Ezért az állomások környezetében bevásárló-, szabadidő- és kulturális alközpontokat alakítanak ki.

Gáspár Anna

Tudatos otthon
Hirdetés