A hetvenes évekig katonai repülőtérként szolgált a bécsi 22.
A hetvenes évekig katonai repülőtérként szolgált a bécsi 22. kerület egy része, ahol a közelmúltban megkezdődött az új negyed kialakítása. Húsz év alatt irodaházakat, lakó övezeteket, szórakoztató és szabadidős létesítményeket húznak fel. Külön oktatási célú tömböket is létre hoznak, lesznek kulturális és sportközpontok és kihasználják az ottani nagyobb tavat is.
Egyelőre nem világos, hogy a részekre szabdalt projekt későbbi szakaszainak finanszírozását hogyan tudják megoldani. A bankok ugyanis Európában nem rajonganak a nagyobb beruházásokért. Ausztriában azonban van még egy-két másik megaprojekt, amikhez éppen a közelmúltban sikerült hitelt szerezni. Ilyen például az Osztrák Államvasutak (ÖBB) által indított Bahnhof City beruházás és az ugyancsak a vasútcég által már másfél éve vitt Westbahnhof-felújítás és bővítés.
Az Aspern névre keresztelt új bécsi projektet a főváros vállalkozásfejlesztési cége, a VBA és az állami ingatlanok kezelését és fejlesztését végző BIG cég által életre hívott projektcég végzi. Ennek vezető képviselője, Josef Lueger nyilatkozott a minap az Ingatlanmenedzsernek. Mint mondta: tavaly ősz óta felgyorsultak a munkálatok, első menetben az infrastrukturális alapokat és kapcsolatokat építik ki. Utakat, vasúti megállót építenek, a schwechati repülőtér csak 15 perc autóútra van, így ez is segíti majd az ott dolgozókat.
Húszezer lakos és húszezer állás lesz a hatalmas, mintegy 240 hektáros megakörzetben. Összesen 8500 lakást építenek, az első néhány száz otthont 2013-ban akarják átadni. Ugyanebben az évben szeretnék megnyitni az U2-es metró két vadonatúj állomását a terület két végpontján.
Egyre jobban megérheti inkább eltárolni a napelemmel megtermelt áramot
Rövid távon jó módszer a szolgáltatói hálózatos adok-kapok, de hamarosan a tárolásos módszerrel is érdemes lesz megbarátkoznia a napelemeseknek, hiába drágább a tároló egység előállítása és karbantartása.