Az alapozásra 2011 júniusában már sor került, így haladéktalanul megkezdődhet a pályaudvar építése.
Az alapozásra 2011 júniusában már sor került, így haladéktalanul megkezdődhet a pályaudvar építése. Az előre gyártott elemeknek és az alkalmazott technológiának köszönhetően az építés csupán néhány hónapot vesz igénybe. A beruházás első fázisa, a vasútállomás 2012 májusára készül el, ezzel hozzájárul a 2012-es Labdarúgó Európa-bajnokság küzdelmeire a városba érkező szurkolók gyorsabb és kényelmesebb közlekedéséhez.
A teljes integrált közlekedési csomópont 2013 második felében készül el. Az 5500 m² - es pályaudvar a Poznań Główny nevet kapta, míg a mintegy 60.000 m² - es, 230 boltot magába foglaló bevásárlóközponté Poznań Główny City Center lesz. “Szeptember végére tervezzük az épületegyüttes alapkövének elhelyezését. Az Utasportrék projekt keretében a pályaudvar jelenlegi utasai közül 100-nak a fényképét helyezzük el az alapkőben. Ez az időkapszula megörökíti a pályaudvar jelenét és egyben emléket állít megújulásának is.” – hangsúlyozta Török Árpád, a TriGranit vezérigazgatója.
A Lengyel Vasúttársaság (PKP) 8 pályázó közül választotta ki a TriGranitot a komplexum fejlesztésére. A megállapodás szerint a lengyel partner bocsátja rendelkezésre a 4 hektáros területet a szükséges engedélyekkel együtt, a TriGranit pedig a beruházás terveit és anyagi forrásait biztosítja. Az integrált közlekedési és kereskedelmi központ terveit a poznani Pentagram Architects céggel együttműködve a Bose International végezte.
Egyre jobban megérheti inkább eltárolni a napelemmel megtermelt áramot
Rövid távon jó módszer a szolgáltatói hálózatos adok-kapok, de hamarosan a tárolásos módszerrel is érdemes lesz megbarátkoznia a napelemeseknek, hiába drágább a tároló egység előállítása és karbantartása.