A napokban kivonták a forgalomból a legveszélyeztetettebb 43 metrókocsit a 2-es és 3-as vonalról - emlékeztetett...
A napokban kivonták a forgalomból a legveszélyeztetettebb 43 metrókocsit a 2-es és 3-as vonalról - emlékeztetett Tarlós István, majd hozzátette: elvileg 111 olyan kocsi van még, amelyiknek "nem nagyon kellene közlekednie". A főpolgármester szerint az esetleges kocsikivonások óriási probléma okoznak majd a városnak; az ügyben - mint mondta - konzultál Orbán Viktor miniszterelnökkel is.
"Elképzelhető az a megoldás is, hogy a csehektől vagy az oroszoktól veszünk használt, de még használható" metrókocsikat - fogalmazott Tarlós István, hozzátéve, hogy ez pénzügyileg kedvezőbb, mintha újakat kellene vásárolni. Tarlós István elmondta, az is megoldás lehet, hogy megpróbálják megoldani "a kezelhetetlen Alstom-problémát", és forgalomba állítják a 2-es vonalra tervbe vett, az Alstomnál megrendelt kocsikat. Valamennyit ez is javítana a helyzeten - jegyezte meg.
A főpolgármester reményét fejezte ki, hogy nem mind a 111 kocsiról derül majd ki, hogy használhatatlan. Tarlós István hangsúlyozta: a helyzet rendkívül nehéz, és nem zárható ki, hogy időlegesen, csúcsforgalomban valamelyik metrót be kell majd zárni. Ha túl ritkák a járatok, akkor a peronokon kialakuló tömeg jelenthet balesetveszélyt - magyarázta.
A főpolgármester közölte, az elöregedett metrókocsik vizsgálata szeptemberben fejeződhet be.
Egyre jobban megérheti inkább eltárolni a napelemmel megtermelt áramot
Rövid távon jó módszer a szolgáltatói hálózatos adok-kapok, de hamarosan a tárolásos módszerrel is érdemes lesz megbarátkoznia a napelemeseknek, hiába drágább a tároló egység előállítása és karbantartása.