A városrégióké a jövő, ha sikerül bevonni a cégeket is a fejlődésbe-fejlesztésekbe.
A városrégióké a jövő, ha sikerül bevonni a cégeket is a fejlődésbe-fejlesztésekbe. Budapest sokat tanulhat Londontól, Leedstől, de Belgium több körzetétől, például Wallóniától vagy a francia Bordeaux régiójától. Mindegyik körzet egyesített régiós standon jelent meg a héten lezajlott nagy nemzetközi ingatlanos fórumon, a cannes-i MIPIM-en, akárcsak Budapest.
A Leeds City Region hatévnyi politikai mediáció és tervezés eredményeképpen lett kiemelt mintaprogram (Manchesterrel kettesben) az angol városrégiók közül, azzal a céllal, hogy egy erős brit gazdaságot nemzetközi porondon is versenyképes, erős városrégiókra építhessék föl. Leeds City Region esetén 10 polgármester működik együtt egy akkora régió promócióján és közös koncepción alakuló fejlesztésén, amelynek a gazdasága 9 európai országénál nagyobb.
A Budapest Business Region, amelynek határa Győr, Székesfehérvár, Kecskemét körénél húzódik, és amely a magyar gazdaság 70%-át képviseli, pontosan ezen az elven nagyon is versenyképes szereplő lehet akár Varsóval vagy Leeds-szel történő összehasonlításban is. Az idei MIPIM-en a BBR öt tagja vett részt kiállítóként: a Dunacity, a First Real Estate Solution of Kecskemét Region - EKIK, az Indotek Group, a Raiffeisen Evolution Development és a WING Zrt.
Magyarország és ezen belül is Budapest akkor lehet versenyképesebb, ha tiszta célokat fogalmazunk meg. Honnan hová szeretnénk eljutni a következő 10-20 évben, hogy városunkban termelékeny, boldog emberek éljenek és dolgozzanak. Ehhez a célkitűzéshez meg kell hallgatni a lakosság és a magánszektor véleményét, valamint integrálni minden érintett szereplőt, akik magukénak vallják és érzik a közösen kialakított célt. A nemzetközi példa azt mutatja, hogy az ér el sikert, aki a kitűzött és kommunikált végeredményhez igazította városrégiós struktúráját. Ha nem akarjuk a jelenlegi versenyképességünk apadását tapasztalni, igenis tűzzük ki célul, hogy Budapesten legyen jó élni, dolgozni, vállalkozni, üzletelni.”
Németh Bálint szerint izgalmas példa számunkra Birmingham, ahol a polgármester, szinte mozgalmi vezetőként szólítja meg a lelkes lakosságot, akiket egymillió nagykövetként aposztrofál. Két éve jelentettek be a MIPIM-en egy 20 évre szóló fejlesztési tervet. Jelenleg az eredményeikről számoltak be, az életminőség javítása, és a nemzetközi gazdasági kapcsolatok – Közel-Kelet, Kína, India terén. A „Global city, local heart” szlogen lényege, hogy a helyi lelkület és szellemiség alkotóerejével kívánnak a nemzetközi piacon versenyképes szereplőkként működni, fejlődni.
Egyre jobban megérheti inkább eltárolni a napelemmel megtermelt áramot
Rövid távon jó módszer a szolgáltatói hálózatos adok-kapok, de hamarosan a tárolásos módszerrel is érdemes lesz megbarátkoznia a napelemeseknek, hiába drágább a tároló egység előállítása és karbantartása.