A Burberry – amely nemrégiben nyitotta első boltját Kínában – további négy üzletet tervez még ebben az évben az ázsiai...
A Burberry – amely nemrégiben nyitotta első boltját Kínában – további négy üzletet tervez még ebben az évben az ázsiai országban. A francia Louis Vuitton három zászlóshajónak szánt üzletet is beindított Sanghajban, olyan más márkák társaságában, mint a Tiffany & Co,. a Hermes vagy a Prada, és gyors terjeszkedésbe fogott Kína-szerte. Budapesten leálltak a bővüléssel, de az Andrássy úton már érik a helyzet, a nagy világmárkák tudják, hogy mikor szabadul fel egy alkalmas üzlethelyiség.
A luxuscikk-kiskereskedelem a legaktívabb és leginkább terjeszkedő kiskereskedelmi szektor, amely az új üzlethelyiségek nyitások 23 százalékát tudhatja magáénak 2010 első félévében. – derül ki a CB Richard Ellis (CBRE) legfrissebb „Mennyire globális a kiskereskedelem?” című kutatásából.
A CBRE harmadik éve megjelenő kutatása a világ 69 országában a 294 legnagyobb kiskereskedelmi hálózatot, illetve az iparág globalizáltságát vizsgálta nemzeti és városi szinten, kiemelve a szektorok és régiók közötti különbségeket, ezáltal meghatározva a globális kiskereskedelem terjeszkedésének trendjeit.
A világszerte érezhető gazdasági lassulás ellenére a luxusmárkák forgalmazása egyre inkább globalizált, a luxusbrandek többsége mind a három nagy régióban képviselteti magát. A luxuscikk-kereskedők átlagosan a világ 25 országának 50 nagyvárosában tevékenykednek, így a szektorban ők büszkélkedhetnek a legjelentősebb globális jelenléttel, amely a feltörekvő piacokon történt bővülésekkel még tovább nőtt.
A legnagyobb célpiac Kína, ahol a luxus szektor a gyorsan növekvő jólét, az elkölthető jövedelem és a nyugati luxusmárkák iránti erős kereslet miatt virágzik. Mindez szembetűnő Kína azon nagyvárosaiban, ahol a luxusmárkák sokáig nem voltak elérhetőek, és a fogyasztók anyagi jólétüket státuszszimbólumként luxuscikkek birtoklásával kívánják megmutatni.
A luxusmárkák globális forgalmazásának legnépszerűbb célpontja továbbra is Hong Kong, ahol a CBRE által vizsgált márkák 91 százaléka képviselteti magát. A második London, ahol a brandek 87 százaléka van jelen, a harmadik pedig Dubai 85 százalékkal. Összesítve, a „Top 15”-ös listán nyolc város Ázsiában található, sőt az első tízbe csak London, Párizs és Milánó fért bele.
“A kiskereskedők terjeszkedési stratégiája a globális gazdaság teljesítményét tükrözi. A luxusmárkákat azonban kevésbé sújtotta a recesszió, mint a középkategóriás üzleteket.” – mondta Borbély Gábor, a CBRE regionális elemzője. „A jobb növekedési kilátások miatt a luxuscikk-kereskedők inkább a fejlődő, ún. BRICS országokra fókuszálnak az Európai Unió helyett. Közép-Európa városai természetesen a Londonhoz vagy Párizshoz hasonló divatfővárosoknál is kevesebb figyelmet kapnak. A budapesti kiskereskedelmi piacra sem léptek be új, nagy nevek: a luxusmárkák sokkal kevésbé aktívak a fővárosban, mint a válság előtt voltak.”
Egyre jobban megérheti inkább eltárolni a napelemmel megtermelt áramot
Rövid távon jó módszer a szolgáltatói hálózatos adok-kapok, de hamarosan a tárolásos módszerrel is érdemes lesz megbarátkoznia a napelemeseknek, hiába drágább a tároló egység előállítása és karbantartása.