„A közösség minden tagja büszke arra, hogy sikerült megépítenünk az új iskolát.
„A közösség minden tagja büszke arra, hogy sikerült megépítenünk az új iskolát. A halászfalunk a tengerparton található, messze minden várostól, itt tényleg a halászatból és a mezőgazdaságból élünk. 2005-ig egyáltalán nem volt oktatás a közösségünkben, majd egy kis kunyhóban kezdtem el tanítani, ám ahogy egyre több diák lett, kinőttük a kunyhót és megépítettük az új iskolát” - mesélte a közösség tanára.
A legtöbb equador-i iskola betonból épült, és inkább hasonlít börtönre, mint iskolára – ám az el cabuyal-i iskola ettől merőben eltér: a környezetébe maximálisan illeszkedő, a hajó formájú, a gyermekeket stressz nélkül nagyobb aktivitásra sarkalló épület és tanrend követendő példa lehetne, akár a gazdagabb országokban is. Az építkezéshez hagyományos helyi anyagokat használtak: fa cölöpök és padló, fa szerkezet, bambusz falak, valamint szalmatető.
Projekt adatlap:
Építészek: al bordE arquitectos – David Barragán & Pascual Gangotena
Helyszín: El Cabuyal, Manabí, Ecuador
Megrendelő: Felipe Gangotena, a tanár
Kivitelezés: al bordE arquitectos, Pascual Gangotena, az El Cabuyal közösség önkéntesei
Tervezés éve: 2009
Kivitelezés éve: 2009
Alapterület: 36 négyzetméter
Fotók: Esteban Cadena, Francisco Suarez és Pascual Gangotena
Forrás: archdaily.com
Egyre jobban megérheti inkább eltárolni a napelemmel megtermelt áramot
Rövid távon jó módszer a szolgáltatói hálózatos adok-kapok, de hamarosan a tárolásos módszerrel is érdemes lesz megbarátkoznia a napelemeseknek, hiába drágább a tároló egység előállítása és karbantartása.