Drágább lesz és később készül el a budavári mélygarázs
A budavári mélygarázs építése egy bástya miatt 250 millió forinttal kerül többe és háromnegyed évvel tovább tart, a ppp-konstrukció feltételei várhatóan mégsem változnak - mondta Molnár Ferenc, a beruházó Raiffeisen Ingatlan Zrt. üzletág igazgatója.
A Raiffeisen Ingatlan a garázsüzemeltető osztrák WiPark Garagen AG.-vel nyerte el a szóban forgó garázs felépítését 2003-ban. A pályázatot a várat működtető, fejlesztő Budavári Kht. írta ki. A konstrukció lényege, hogy a Raiffeisen megépíti, majd a WiPark 90 évig üzemelteti a 300 autó befogadására alkalmas 4 szintes garázst. Az objektum végig állami tulajdonban marad, a befektető Raiffeisen 90 évre haszonélvezeti jogot szerez rá. Tehát egy ppp-konstrukcióra született megállapodás.
A befektető részére átadott az állami társaság egy építési engedélyt, valamint ismertek voltak a régészeti feltárások is. Így tudták a felek, hogy egy 1450-1470 között épült lőréses bástya határolja az építési területet. A földmunkák során azonban kiderült, hogy a bástya alapja belóg a garázs rámpájába. Így át kellett tervezni a mélygarázst, amelynek eredményeként a férőhely 10 százalékkal csökkent, a 2,5 milliárd forintos költség pedig 10 százalékkal emelkedett. A befejezési határidő jövő év végéről 2009 őszére tolódott. Viszont a bástya úgy épül be a garázsba, hogy az ott megtekinthető lesz. (Maga a létesítmény a vár nyugati oldalán, a könyvtártól északra helyezkedik el, a múlt századfordulótól a királyi lovarda volt a helyén, majd törmelék lerakónak használták.)
Molnár Ferenc, a beruházó Raiffeisen Ingatlan Zrt. üzletág igazgatója elmondta, hogy a többlet költség miatt a 90 éves haszonélvezet nem lesz hosszabb. Annyi a beruházás megtérülésében a bizonytalan elem, hogy pár éves módosítás nem adna biztonságot. A parkolási díj pedig a garázs elkészültekor kerül meghatározásra. Más lesz a tarifa, ha a várbeli intézmények sok helyet bérelnek, és megint más, ha úgy kell becsalogatni az autósokat.
A befektető részére átadott az állami társaság egy építési engedélyt, valamint ismertek voltak a régészeti feltárások is. Így tudták a felek, hogy egy 1450-1470 között épült lőréses bástya határolja az építési területet. A földmunkák során azonban kiderült, hogy a bástya alapja belóg a garázs rámpájába. Így át kellett tervezni a mélygarázst, amelynek eredményeként a férőhely 10 százalékkal csökkent, a 2,5 milliárd forintos költség pedig 10 százalékkal emelkedett. A befejezési határidő jövő év végéről 2009 őszére tolódott. Viszont a bástya úgy épül be a garázsba, hogy az ott megtekinthető lesz. (Maga a létesítmény a vár nyugati oldalán, a könyvtártól északra helyezkedik el, a múlt századfordulótól a királyi lovarda volt a helyén, majd törmelék lerakónak használták.)
Molnár Ferenc, a beruházó Raiffeisen Ingatlan Zrt. üzletág igazgatója elmondta, hogy a többlet költség miatt a 90 éves haszonélvezet nem lesz hosszabb. Annyi a beruházás megtérülésében a bizonytalan elem, hogy pár éves módosítás nem adna biztonságot. A parkolási díj pedig a garázs elkészültekor kerül meghatározásra. Más lesz a tarifa, ha a várbeli intézmények sok helyet bérelnek, és megint más, ha úgy kell becsalogatni az autósokat.
Itthon
MTI
2005. május. 06. 14:12
Tiltakozó akció Budapesten, a Jókai téri mélygarázs ellen
Itthon
MTI
2006. december. 04. 15:57
Elkerítették a Nagymező utcai mélygarázs építési területét
Itthon
HavariaPress
2006. december. 08. 09:12
Politikai okokból titkolták a mélygarázs tervét
Itthon
2006. december. 07. 15:15