2005. augusztus. 29. 16:13
Utolsó frissítés: 2005. november. 22. 00:44
HVG-Könyvek
Az örömteli szervezet
|
A különböző szervezetelméleti és menedzsmentkönyvek sokféle szervezetről írnak. A szervezet lehet hatékony, tanuló, karcsú, környezeti változásokhoz alkalmazkodó, s persze nyereséges. Kevesen használják azt a nézőpontot, amit Lövey Imre és Manohar S. Nadkarni, akik abból indulnak ki, hogy a szervezet képes-e örömöt okozni a szervezet tagjai számára. Tévedés ne essék, a két szerző nem valamilyen utópiát vázol fel számunkra. A komoly elméleti háttérrel és tanácsadói tapasztalattal rendelkező szerzők nagyon is átgondolt szakmai szempontrendszert állítanak elénk, hogy megvizsgálhassuk, vajon azok a szervezetek, amelyeknek mi akár vezetőként, akár beosztottként és részei vagyunk, nyújtanak-e számunkra még örömet, elégedettséget, s ha nem, akkor ennek mi lehet az oka. A könyv alapgondolata az, hogy egy szervezetnek jó kondícióban kell lennie, amely elsősorban a munkatársak belső motivációjából fakad. Lövey és Nadkarni számos betegségtíust diagnosztizál, elemez és illusztrál példákon keresztül, amely egészségét fenyegetheti. Egy vállalatnál számos kót ütheti fel a fejét, így például az elidegenedés, a munkamánia, a problémák iránti érzéketlenség, az énközpontú vezetés vagy bürokrácia, amelyk hosszú távon veszélyeztethetik a szervezet életképességét, eredményességét. A könyv egyes fejezetei a betegségek azonosításán túl természetesen a bajok orvoslási lehetőségeit is tartalmazzák. A könyv elsősorban a vezetőket szólítja meg, mivel a szervezet egészségéért ők tehetnek a legtöbbet. Azonban a nem vezető beosztásban lévő olvasól is számtalan releváns kérdéssel találhatják szembe nagukat, amelyek megválaszolása segítséget nyújthat abban, hogy több örömet leljenek a munkájukban, valamint megtarthassák az egyensúlyt a munkahely és a magánélet között.
Agárdi Irma
Kapcsolódó oldal:Az örömteli szervezet