A SkyEurope-csőd hullámai
Az európai repülőtereken rekedt utasok még a hazaútjukat szervezték, amikor az őket cserbenhagyó, múlt héten csődöt...
Az európai repülőtereken rekedt utasok még a hazaútjukat szervezték, amikor az őket cserbenhagyó, múlt héten csődöt jelentett pozsonyi székhelyű SkyEurope piacáért már meg is indult a verseny a fapados riválisok között. A budapesti központú Wizzair akár újabb bázist is létrehozna Pozsonyban – ahonnan szeptembertől Rómába repül –, Prágában arról állapodott meg, hogy a cseh fővárosból induló járatainak számát heti 46-ról 57-re növeli, és tárgyal a bécsi megjelenésről is. Az elemzők a Wizzair mellett az ír Ryanairt tartják elegendő kapacitással rendelkező fapados cégnek ahhoz, hogy gyorsan lecsapjon a tavaly még 29 célpontra 3,7 millió utast szállító SkyEurope távozásával megnyíló piaci résre. A Ryanair Pozsonyból 16 helyre repül, Prágából négy járatot indít, de Bécsben nincs jelen.
A SkyEurope rapid csődjének következményeivel nem csak a fogyasztóvédők foglalkoznak (Magyarországon a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége várja a panaszokat). A bécsi Kurier napilap értesülései szerint az osztrák pénzügyi felügyelet pert indított az összeomlásáig a bécsi tőzsdén jegyzett társaság ellen, amelyet vezetőjével, Nick Manoudakisszal együtt azzal vádol, hogy a hitelezők érdekeit semmibe véve eltitkolta a cég katasztrofális pénzügyi helyzetét.