2007. január. 17. 00:00 Utolsó frissítés: 2007. január. 17. 18:10 Nemzetközi gazdaság

Blogok terjedése

Fél éven belül akár 100 millió blog lehet világszerte - jósolja az internetet elemző amerikai Technorati cég nemrég...

Fél éven belül akár 100 millió blog lehet világszerte - jósolja az internetet elemző amerikai Technorati cég nemrég készült összesítése. Az internetes naplók népszerűsége alig néhány év alatt futott fel: az első ilyesfajta bejegyzések az USA-ban már 1992-ben elindultak, és az elnevezés is megszületett néhány év múlva, a jelenség azonban 2003-tól kapott igazi lendületet. A Technorati adatai szerint a blogok száma félévente megduplázódik. Naponta átlagosan 175 ezer új blog indul, és másodpercenként 18,6, naponta pedig 1,6 millió új naplóbejegyzés születik. A Technorati 57 millió blogot követ figyelemmel, és úgy tartja, ennek valamivel több mint a fele él, és legalább háromhavonta frissítik. A társaság 200 millióra teszi azoknak a számát, akik elkezdték, de abbahagyták a blogírást. Kezdetben szinte kizárólag személyes webnaplók születtek, ma már azonban médiasztárok, politikusok, sajtóorgánumok, világcégek vezetői is élnek a nyilvánosság újfajta eszközével. A blogozás döntően ma is angolszász nyelvterületen tombol: az elektronikus naplók 39 százaléka angol nyelvű. Közel harmaduk japán, 12 százalékuk pedig immár kínai. Az amerikai Forrester Research kutatóintézet szerint Európában főként a déli országokban blogoznak szívesen, a franciák, az olaszok és a spanyolok adják a kontinens internetesnapló-íróinak közel 60 százalékát. Az európai internetezők 10 százaléka céges blogokat használ arra, hogy információhoz jusson termékekről, márkákról. Magyarországon a blogozás néhány éve indult, ma - megbízható felmérések híján - a becslések 60-80 ezerre teszik a webnaplók, és napi 4-5 ezerre a bejegyzések számát.

hvg360 Tiszóczi Roland 2024. december. 03. 20:00

„Kib*szott okos vagyok!” – így döntötték be Jeffrey Skilling könyvelési trükkjei a világ egyik legnagyobb cégbirodalmát

Az 1985-ben alakult Enron tizenöt év alatt Amerika ötödik legnagyobb vállalatává nőtt százmilliárd dollár feletti forgalommal, a „nyereségességének pedig nincsenek határai, csak ha te állítod fel azokat” – vélték a vezetők. A hihetetlen eredmények kulcsfigurája Jeffrey Skilling – a vállalat egykori tanácsadójából lett vezérigazgató –, aki kreatív pénzügyi ötleteivel a világ egyik legnagyobb vállalati sikerét, majd végül csődjét hozta össze. Nagy csalások című sorozatunk legújabb cikke.