Szerb fapados Budapestre?
Néhány napon belül elindítja járatait az első fapados szerbiai légitársaság, a Centavia.
Néhány napon belül elindítja járatait az első fapados szerbiai légitársaság, a Centavia. A cég élén a JAT jugoszláv légitársaság egykori igazgatója, Predrag Vujovics, illetve a korábban a Vojvodjanszka Banka szerbiai bank belgrádi fiókhálózatát irányító Zvonko Gobelics áll.
A British Aerospace-től bérelt, két darab 98 személyes Avro RJ 85-ös egyelőre csak belföldön repül, a külföldi járatok a tervek szerint szeptembertől indulnak. Az európai célállomások között Köln, Hamburg és Pozsony mellett Budapest is szerepel. Belgrádi lapok szerint a Centavia járatain akár 19 euróért is el lehet majd jutni Kölnbe.
A Centavia - melynek pilótáit és személyzetét Ausztráliában képezték ki - elsősorban azokat a célállomásokat akarja kiszolgálni, ahova nem repül a JAT. A szerb-montenegrói társaság a Jugoszlávia elleni ENSZ-embargó előtt még indított gépeket Magyarországra, ám a szankciók eltörlése után nem újította fel budapesti járatát. A Malév és a JAT között ugyanis a szankciók miatt elszámolási vita robbant ki: egy korábbi szerződésre hivatkozva a JAT jutalékot kért azok után a jegyek után, amelyeket az embargós időkben a Malév belgrádi irodája értékesített. A Malév állítólag ma már hajlandó lenne fizetni ugyan, ám a JAT versenytársként tekint a magyar cégre, ezért nem akarja visszaengedni Belgrádba, így maga sem repülhet Budapestre.